رهبر خونتای میانمار در نشست آ.سه.آن شرکت می‌کند

وزارت خارجه تایلند امروز (شنبه) اعلام کرد، رهبر خونتای میانمار قرار است در نشست ویژه آ.سه‌.آن که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، شرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه تایلند- به عنوان یکی از کشورهای عضو آ.سه.آن- اعلام کرد، “مین آنگ هلیانگ”، رهبر خونتای میانمار نخستین سفر رسمی خود را از زمان کودتای اول فوریه سال جاری میلادی انجام خواهد داد.

اول فوریه ۲۰۲۱ خونتای میانمار دولت مدنی را سرنگون کرد که در نتیجه آن صدها هزار تن از معترضان به خیابان‌ها آمده و دست به جنبش نافرمانی مدنی زدند. ارتش میانمار برای سرکوب معترضان از نیروی کشنده استفاده کرد که در نتیجه آن بیش از ۷۲۰ تن کشته و حدود ۳۱۰۰ فعال، خبرنگار و مخالف دستگیر شده‌اند.

جامعه مدنی به شدت ژنرال‌های ارتش میانمار را بابت استفاده از زور علیه غیرنظامیان غیرمسلح محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه تایلند در پیامی برای خبرنگاران گفت: چند تن از رهبران منطقه‌ای حضور رهبر خونتای میانمار را در نشست قریب‌الوقوع آ.سه.آن تایید کرده‌اند.

نشست این بلوک متشکل از ۱۰ کشور عضو قرار است به بررسی بحران کنونی در میانمار بپردازد و ۲۴ آوریل در جاکارتا، اندونزی برگزار می‌شود.

بسیاری از رهبران منطقه‌ای به دنبال ایجاد ارتباط با دولت خونتای میانمار هستند و وزارت امور خارجه تایلند امروز (شنبه) تایید کرد که نشست کشورهای عضو آ.سه.آن در جاکارتا با حضور رهبر خونتا برگزار می‌شود و به بررسی اوضاع در میانمار می‌پردازد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود