فوتبال ایران قدر آقا نادر را ندانست

بازیکن و دستیار سرمربی فقید فوتبال در مورد دوران همکاری با او صحبت‌های جالبی مطرح کرد.

متاسفانه روز گذشته نادر دست نشان، سرمربی فوتبال در اثر ابتلا به کرونا و بعد از چند روز مبارزه با این بیماری دار فانی را وداع گفت و جامعه فوتبال را بار دیگر عزادار کرد. یکی از فوتبالی‌هایی که در دوران فعالیت مرحوم دست نشان در تیم‌های مختلف به عنوان بازیکن و دستیار در کنار وی حضور داشت ابراهیم تقی‌پور بود که صحبت‌های جالبی در خصوص دوران همکاری با آن مرحوم دارد. گفتگوی او با ایلنا را می‌خوانید:

 

* شما در مجموع چند سال با آقا نادر همکار بودید؟

سال‌های زیادی بود و آمارش را به طور دقیق ندارم ولی فکر می‌کنم من بیشترین همکاری را با آقا نادر در این سال‌ها داشتم و هم به عنوان بازیکن در چندین تیم مختلف از جمله پگاه و هم به عنوان دستیار در کادرفنی او در مس حضور داشتم و سال‌های زیادی همکاری داشتیم که باعث افتخار من بود.

 

* فکر می‌کنم یکی از دوران طلایی عملکرد مرحوم دست نشان در لیگ هفتم و در پگاه بود.

بله آن فصل آقا نادر در شرایط سختی هدایت تیم را بر عهده گرفت و تیم در خطر سقوط قرار داشت ولی ایشان آمد و به اصطلاح تیم را زیر و رو کرد. ما در همان فصل به استقلال در ورزشگاه آزادی 4 گل زدیم و به فینال جام حذفی هم صعود کردیم و مقابل همان استقلال کار در 90 دقیقه تمام نشد و متاسفانه در وقت اضافه نتیجه را واگذار کردیم.

 

* از همان بازی 4-1 معروف صحبت کنید. واقعاً فکرش را می‌کردید در آزادی به استقلال 4 گل بزنید؟

من به شخصه به عنوان بازیکن شاید فکرش را نمی‌کردم ولی آقا نادر همیشه روحیه مثبتی داشت و این روحیه را به تیم و بازیکنان هم منتقل کرد که همیشه باید فکر های بزرگ در سر داشته باشیم و به این فکر کنیم که همه کاری از دست ما بر می‌آید. آن بازی واقعاً یک روز خاص بود که نتیجه آن به خاطر آقا نادر رقم خورد. هرچند حرف و حدیث در مورد آن بازی در آوردند چون پرسپولیس هم در همان روز دقیقا با همان نتیجه 4-1 به استقلال اهواز باخته بود و گفتند نتیجه مشکوک است.

 

* در مورد فینال جام حذفی هم صحبت کن.

آن بازی‌ها به صورت رفت و برگشت بود و ما توانستیم استقلال را خیلی اذیت کنیم و کاری کردیم که در 90 دقیقه نتیجه بازی تمام نشود و کار به 120 دقیقه برسد. استقلال مهره‌های زیادی در آن مقطع داشت و آقای قلعه‌نویی هم به این تیم برگشته بود و نظم خوبی در این تیم ایجاد شده بود و واقعاً بازی مقابل‌ آنها کار سختی بود ولی راحت تسلیم نشدیم و بدشانسی آوردیم.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود