اصلاحات دست به دامان ظریف و جهانگیری

به گزارش باطن، انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم 28 خرداد ماه قرار است برگزار شود و هم اکنون جریانات و جناح‌های سیاسی در حال برگزاری نشست‌ها و رایزنی‌ها برای معرفی یک نامزد واحد به پایگاه‌های اجتماعی خود و همچنین عموم مردم هستند.

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در همین خصوص زمانبندی ساز و کار انتخابات نامزد جبهه اصلاحات را در مورخ 5 اردیبهشت به تصویب رساند که بر اساس آن از امروز احزاب و اعضای حقیقی این جبهه اصلاحات ایران می‌توانند نامزدهای خود را به این جبهه معرفی کنند.

طبق این ساز و کار هر نامزد را باید حداقل 10 عضو مجمع به جبهه معرفی کند.

در مرحله دوم زمانبندی ساز و کار انتخاب نامزد واجد جبهه اصلاحات ایران در مورد نامزدهای معرفی شده رأی‌گیری صورت می‌گیرد و نامزدهایی که یک سوم آراء را به خود اختصاص دهند وارد مرحله بررسی توسط جبهه می‌شوند و سپس نامزدهایی که حائز اکثریت آراء شده‌اند در جلسات مجمع عمومی برای پاسخ به اعضا و ارائه برنامه‌ها دعوت می‌شوند.

در زمان رأی‌گیری مرحله دوم نامزدها باید بیش از دو سوم رأی اعضای جبهه اصلاحات را کسب کنند. سپس 20 اردیبهشت ماه نامزدهای حائز اکثریت آراء معرفی و از آنها درخواست می‌شود که برای ثبت‌نام به وزارت کشور حاضر شوند.

بعد از مناظره‌ها و در ایام تبلیغات نظرسنجی ملی میان نامزدها مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران در صورت تأیید صلاحیت به منظور تعیین نامزد واحد نهایی صورت می‌گیرد.

امروز احزاب اصلاح‌طلب نامزدهای مورد نظر خود را به جبهه اصلاحات ایران معرفی کردند و تاکنون بیش از 25 چهره اصلاح‌طلب به دبیرخانه نهاد اجماع‌ساز معرفی شدند.

در بین چهره‌های معرفی شده به جبهه اصلاحات ایران اسامی افرادی همچون محمدجواد ظریف، مصطفی تاج‌زاده، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، فائزه هاشمی، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان، علی مطهری و … دیگر به این جبهه معرفی شدند که اقبال پررنگی از سوی احزاب اصلاح‌طلب به محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری و مصطفی تاج‌زاده صورت گرفته است.

قرار است در مورد نامزدهای معرفی شده فردا رأی‌گیری صورت گیرد و نامزدهایی که یک سوم آراء را به خود اختصاص دهند وارد مرحله بعد می‌شوند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود