رسولی:
ائتلاف با هر نامزد غیراصلاح‌طلب منتفی است/ لاریجانی گزینه اصلاحات نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بر اساس تصمیم مشترک و اجماعی که در جبهه اصلاحات ایران گرفته شده است، ائتلاف با هر نامزد غیراصلاح‌طلب منتفی است.

حسن رسولی  درباره این که حضور محمدجواد ظریف که به نظر می‌رسد نامزد اصلی جریان اصلاحات است منتفی است و این جریان شاید با علی لاریجانی به ائتلافی برسد تا وقایع سال ۸۴ تکرار نشود، گفت: با قاطعیت می‌گویم بر اساس تصمیم مشترک و اجماعی که در جبهه اصلاحات ایران گرفته شده است، ائتلاف با هر نامزد غیراصلاح‌طلب منتفی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: فلسفه وجودی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گذشته و امروز جبهه اصلاحات ایران این است که از تکرار تفرقه و واگرایی که در سال ۸۴ اتفاق افتاد، جلوگیری کند و به تقویت، انسجام و همگرایی در بین ظرفیت‌های مختلف این جریان بپردازد؛ چراکه عدم انسجام در سال ۸۴ موجب پیامدهایی شد که به منافع ملی و انسجام جریان اصلاحات آسیب زد بنابراین تکرار آن تجربه تلخ باوجود جبهه اصلاحات تعارض و منافات دارد؛ لذا پیش‌بینی من تکرار واگرایی ۸۴ نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز کارگر و معلم عنوان کرد: بیانات رهبری فرازهای مختلفی در ارتباط با مناسبت‌های روز، یعنی معلمان و کارگران داشت. نکته‌ای که در بخش کارگران به نظر من حائز اهمیت بود؛ تبدیل کاربرد واحدهای صنعتی به تجاری و مسکونی توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که به دنبال خصوصی‌سازی این واحدها را به تملک درآوردند، بود؛ ایشان ۲ بار این کار را به عنوان خیانت برشمردند که به نظر من یک پیام مهمی بود.

رسولی با بیان این که آقای ظریف تا به این لحظه بارها و بارها به صورت رسمی اعلام عدم تمایل برای حضور در عرصه انتخابات را داشتند، گفت: مصاحبه اخیر دکتر ظریف که در همه دنیا انجام می‌شود، چندان غیرطبیعی نبود. معمولاً وزرا بخشی از خاطرات دوره مسئولیت خود را باهدف کمک به ثبت تاریخ شفاهی کشور بازگو می‌کنند. صحبت‌های ایشان هم درباره حوزه سیاست خارجی بود، بنابراین افشای این مصاحبه غیرقانونی و ضد منافع ملی است که ما هم در جبهه اصلاحات در این رابطه بیانیه نسبتاً جامعی منتشر کردیم.

وی بیان کرد: خود آقای ظریف باید تصمیم بگیرند که تا به این لحظه طی چند مرحله اعلام عدم تمایل برای حضور در عرصه انتخابات کرده است. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم ایشان در آینده چه تصمیمی درباره حضور و یا عدم حضور خواهد گرفت.

منبع:ایلنا

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود