پایان لاریجانی؛ تصمیم مشترک اصولگرایی و اصلاح‌طلبی

به گزارش باطن، یک هفته مانده به شروع ثبت‌نام‌های انتخابات ریاست‌جمهوری علی لاریجانی در هیچ‌کدام از فهرست‌های جبهه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار ندارد.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به خط تخریبی و تبلیغاتی برخی از افراد و گروه های خاص که یک‌ دروغ را در رسانه ها و کانال های خبری تکرار می کنند، گفت: با آغاز فعالیت های سیاسی تشکیلاتی شورای وحدت در کلیپ ها وبیانیه های خود القا نمودند که کاندیدای این شورا آقای لاریجانی است.اینک برای آخرین بار ضمن تکذیب این دروغ بزرگ و باحفظ احترام آقای لاریجانی اعلام می دارد وی تحت هیچ شرایطی نامزد شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری نیست.

محمدرضا باهنر چهره اصولگرای نزدیک به لاریجانی نیز با تایید این مسئله گفته «از روز اول که شورای وحدت راه افتاد، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یک بی‌معرفتی کرد و گفتند این شورای وحدتی‌ها دنبال نامزدی آقای پورمحمدی هستند و اگر نشد، آقای لاریجانی نامزد شورای وحدت می‌شود. به همین دلیل شاید شورای وحدت یک مقدار محتاطانه دارد برخورد می‌کند.»

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز در واکنش به برخی اخبار مبنی بر حمایت جامعه روحانیت مبارز از علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تسنیم گفت: اولویت این جامعه و دبیرکل آن (حجت‌الاسلام پورمحمدی) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، آیت‌الله رئیسی است و از آقای لاریجانی حمایت نخواهیم کرد. او درخصوص مواضع حجت‌الاسلام پورمحمدی دبیرکل این جامعه گفت: آقای پورمحمدی هیچ‌گونه اظهارنظری که حکایت از چنین گرایشی بکند (حمایت از لاریجانی)، نداشته است. همانطور که قبلاً توسط بنده، آقای پورمحمدی و آقای متکی اعلام شده، اولویت جامعه روحانیت مبارز آقای رئیسی است. وی تصریح کرد: متاسفانه برخی مرتب این ادعا را مطرح می‌کنند که جامعه روحانیت مبارز قصد حمایت از لاریجانی دارد و با طرح این ادعا قصد تخریب دارند؛ بیان این ادعا از حدود چند ماه قبل شروع شده است؛ اصلاً چنین چیزی مطرح نیست و هیچ گفتگویی هم در این رابطه صورت نگرفته است.

در اصلاح‌طلبان نیز لاریجانی مورد اجماع واقع نشده است. حسن رسولی عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نیز درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان به ائتلاف با علی لاریجانی خواهند رسید یا نه گفته «با قاطعیت می‌گویم بر اساس تصمیم مشترک و اجماعی که در جبهه اصلاحات ایران گرفته شده است، ائتلاف با هر نامزد غیراصلاح‌طلب منتفی است.»

آخرین گزینه اصلاح‌طلبان در فهرست منتشر شده انتخاباتی آنها صادق خرازی است که 10رای به دست آورده و لاریجانی با رکورد 12ساله ریاست خود بر مجلس نتوانست جایگاه چهاردهم را نیز از آن خود کند.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود