سرنوشت قهرمان لیگ برتر امشب مشخص می‌شود؟

نکته بسیار مهم درخصوص گلزنی سپاهان این است که سجاد شهباززاده با به ثمر رساندن شانزده گل برای این تیم به تنهایی توانسته نیمی از گل های زردپوشان را وارد دروازه رقبا کند و این امر برای سرخپوشان خیلی مهم است که بتوانند این بازیکن را در مسابقه امشب مهار کنند تا گلزنی نکند

امشب دیدار حساس و سرنوشت ساز سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نصف جهان برگزار می شود تا شاید سرنوشت قهرمانی را تاحدود زیادی مشخص کند. سپاهان با یک مسابقه بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین لیگ است.

آخرین باری که سپاهان در اصفهان پرسپولیس را شکست داده به لیگ پانزدهم برمی‌گردد که سپاهان موفق شد 2-4 تیم برانکو را شکست دهد و محرم امیدوار است بعد از نزدیک به 2100 روز بتواند طلسم نبردن پرسپولیس در اصفهان را بشکند.

انگیزه‌هایی یحیی: سرمربی پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل سپاهان تبدیل به اولین مربی پرسپولیس خواهد شد که دو بار این تیم را در اصفهان شکست داده است. از طرف دیگر در تاریخ جدال‌های دو تیم در لیگ برتر، سپاهان 13 بار برنده شده و پرسپولیس 11 بار و یحیی به دنبال کاهش این اختلاف است. نتیجه دور رفت: بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیم‌فصل اول، سپاهان به جز سه بازی،در سایر بازی‌ها درصد مالکیت بیشتری نسبت به حریفان خود داشته است که از قضا یکی از این سه بازی، جدال با پرسپولیس در تهران بود که با تساوی بدون گل خاتمه یافت. با این حال تعداد موقعیت‌های گلزنی این تیم در آن بازی اندکی از پرسپولیس بیشتر بود. نکته مهم اینکه سپاهان در هیچکدام از این سه بازی که مالکیت را به حریف داده بازنده نبوده است و اتفاقا در بازی مقابل استقلال و صنعت‌نفت علیرغم درصد کمتر مالکیت توپ با پیروزی زمین را ترک کرده است.

دو تیم بالاترین تعداد شانس گلزنی را در نیم‌فصل اول داشته‌اند و در این بین پرسپولیس از سپاهان در خلق موقعیت گل موفق‌تر بوده است. با این حال سپاهان در گلزنی موفق‌تر بوده و این نشان از ضعف خط حمله پرسپولیس نسبت به سپاهان در نیم فصل اول دارد که البته با اضافه شدن آل‌کثیر و مغانلو احتمالا اوضاع پرسپولیس در ادامه لیگ برای گلزنی بهتر خواهد شد.

نکته بسیار مهم درخصوص گلزنی سپاهان این است که سجاد شهباززاده با به ثمر رساندن شانزده گل برای این تیم به تنهایی توانسته نیمی از گل های زردپوشان را وارد دروازه رقبا کند و این امر برای سرخپوشان خیلی مهم است که بتوانند این بازیکن را در مسابقه امشب مهار کنند تا گلزنی نکند.

در آن سو پرسپولیس، احمد نوراللهی را دارد که با به ثمر رساندن شش گل زده بهترین گلزن تیمی است که مهاجمانش در نیم فصل اول گلزنی نکردند و حالا عیسی و شهریار با اضافه شدن در خط حمله قدرت خوبی به شاگردان یحیی اضافه کردند.

گفتنی است شایان مصلح این دیدار را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود