الکاظمی: ایران به دنبال تضعیف دولت عراق نیست/ از هر فرصتی برای ثبات منطقه حمایت می‌کنیم

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق گفت: ایرانی‌ها ثابت کردند، واقع بین هستند و تلاش می‌کنند، از دولت عراق حمایت کنند.
به گزارش پایگاه خبری باطن به نقل از خبرگزاری تسنیم، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در گفتگو با رسانه‌ها که شبکه الجزیره محورهایی از آن را منتشر کرده است، گفت: «ایرانی‌ها ثابت کردند، واقع بین هستند و تلاش می‌کنند، از دولت عراق حمایت کنند و گروه‌های شبه نظامی را از تضعیف و متزلزل کردن دولت باز دارند.»

نخست وزیر عراق با اشاره به نقش منطقه‌ای عراق و با بیان اینکه تلاش می‌کند، این کشور را به مکانی برای صلح و گفتگوی منطقه‌ای تبدیل کند، افرود: «از هر فرصتی برای ثبات منطقه حمایت می‌کنیم».

الکاظمی در بخش دیگری از سخنانش جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ممانعت مسلمانان از دسترسی به مقدساتشان را محکوم کرد، و افزود: «خواهان حمایت و دفاع از محله‌های فلسطینی نشین در قدس هستیم که از لحاظ تاریخی متعلق به آنها بود و سابقه دفاع از آن داشتند».

وی درباره عادی سازی برخی از رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «اگر عادی سازی روابط حق و حقوق ملت فلسطین را تأمین نمی‌کند، برای ما قابل قبول نیست».

الکاظمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «به دنبال مناسبات خوب با واشنگتن هستیم»، افزود: «طی مذاکرات راهبردی، برای تنظیم و سازماندهی مناسبات خود با واشنگتن تلاش کردیم».

نخست وزیر عرق با اشاره به اینکه مذاکرات راهبردی باعث خروج بیش از 60 درصد از نظامیان آمریکایی از عراق شد، گفت: «واشنگتن آشکار و شفاف اعلام کرد که نقش آمریکا در عراق پایان یافته است».

الکاظمی همچنین در دیدار با اصحاب رسانه از استعفای خود گفت و اینکه چندین بار قصد داشته از مقام خود کناره گیری کند اما دو جریان «سائرون» و «الحکمه» مانع از انجام این کار شدند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود