گزارشی از نظرسنجی‌های تلگرامی
کدام شعار آیت‌الله رئیسی بیشترین طرفدار را به دست آورد؟

به گزارش باطن،

در کانال تلگرامی سیدابراهیم رئیسی یک نظرسنجی که به نظر می‌رسد از سوی مشاوران تبلیغاتی وی طراحی شده است مفاد بیانیه انتخاباتی رئیس قوه قضاییه در ستاد وزارت کشور را مورد ارزیابی قرار داده است. ۶شعار آیت‌الله ابراهیم رئیسی در این نظرسنجی «براساس تکلیف آمده‌ام، در انجم وظیفه شکست معنا ندارد»، «دستگاه قضا مهم است، اما قوه مجریه دارای اولویت است»، «بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر و تحول باشند»، «من خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی‌گری می‌دانم نه رقیب جناح‌ها»، «تعامل با همه کشورها به‌ویژه همسایگان برنامه سیاست خارجی من است» و «تحقق عدالت با سخنرانی، شعر و نوشتن نیست بلکه برنامه عملی می‌خواهد.»

این نظرسنجی به‌وضوح نشان‌دهنده اولویت‌هایی است که حامیان رئیسی در این انتخابات دنبال می‌کنند.

۴۰درصد از جمعیت ۳هزار نفری شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تا لحظه تنظیم گزارش به شعار «من خود را رقیب فساد، ناکارآمدی و اشرافی‌گری می‌دانم نه رقیب جناح‌ها» رای داده‌اند که بیشترین عدد را به خود اختصاص داده است. آرای این بخش نشان می‌دهد حامیان آیت‌الله رئیسی تمایلی به یک انتخابات دوقطبی ندارند و بیش از هر چیز صرفا خواهان کاهش مفاسد اقتصادی هستند. در نقطه نظر رای دهندگان رقابت‌های جناحی جایی در مبارزه با مفاسد ندارد. به احتمال زیاد رئیس قوه قضاییه در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی خود تاکید بیشتری بر این بخش از شعارهای خود ضمن پرهیز از قطبی‌سازی سیاسی خواهد داشت.

نکته قابل تامل دیگر در نظرسنجی این است که ۲۸درصد مردم گفته‌اند بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر و تحول باشند. تعامل با همه کشورها به‌ویژه همسایگان نیز با ۵درصد کمترین اهمیت را در این نظرسنجی به دست آورده است و حکایت از آن دارد که همچنان مطالبات اقتصادی و ضدفساد بالاترین اولویت را در دیدگاه مردم دارد.

در سوی دیگر میدان رقابت‌ها کمپین اسحاق۱۴۰۰ که از همان نخستین لحظات ثبت‌نام اسحاق جهانگیری در ستاد انتخابات کشور در روز شنبه به‌صورت گسترده در فضای مجازی تبلیغ شد، ۲۴ساعت پس از ثبت‌نام‌ها نتوانسته بیش از ۳۱۰دنبال‌کننده در اینستاگرام به دست بیاورد.

اما در یک اتفاق قابل تامل از حدود ۹۰هزار نفری که در نظرسنجی کانال تلگرامی موسوم به سپاه قدس شرکت کردند، ۹۰ درصد در پاسخ به سوال این نظرسنجی که «آیا موافق تایید صلاحیت احمدی‌نژاد هستید»، پاسخ مثبت دادند.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود