آغاز واکسیناسیون پلیس در تهران/واکسیناسیون کادر آموزشی و معلمان مرداد ماه

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: واکسن کادر آموزشی و معلمان در مرداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

جعفر صادق تبریزی در گفتگوی تصویری با تیتر امشب از روند مطلوب تزریق واکسن و افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶۲۲ پایگاه تجمیع و ۲ هزار ۵۷۶ ایستگاه واکسیناسیون راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واکسن در اختیار مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت است، گفت: هر پنج سال یک بار از جمعیت سالمندان برای تزریق واکسن دعوت می‌شوند و در حال حاضر به گروه سنی ۷۵ سال به بالا واکسن تزریق می‌شود.

صادق تبریزی افزود: سهمیه جاماندگان گروه‌های سنی محفوظ است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال ۹۳۰ هزار نفر است، گفت: جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و تا ۱۰ روز آینده واکسن به آن‌ها تزریق می‌شود.

جعفر صادق تبریزی گفت: در حال حاضر گروه‌های سنی با واکسن وارداتی واکسینه می‌شود.

وی، اولویت‌های شغلی را جز فاز سوم واکسینه اعلام کرد و افزود: در فاز اول واکسیناسیون به قشر کادر درمان و پزشکی، آسایشگاه‌ها و جانبازان تزریق شد.

صادق تبریزی افزود: فاز دوم بر اساس گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا و بیماران دارای بیماری زمینه است.

وی، فاز سوم واکسیناسیون را به گروه‌های شغلی حساس از جمله نیروهای مسلح و رانندگان تاکسی و شرکت واحد اولویت بندی کرد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: واکسن کادر آموزشی و معلمان در مرداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

جعفر صادق تبریزی گفت: واکسن آزاد وجود ندارد و در صورت مشاهده به طور حتم تقلبی است.

وی، فرایند نوبت دهی را از طریق سامانه سلامت (https://salamat.gov.ir/) اعلام کرد و گفت: روند واکسیناسیون ۷۵ سال در کشور از فردا یا پس فردا نوبت دهی می‌شود.

فرماندهان واکسن دریافت نکردند

رئیس پلیس تهران بزرگ از آغاز واکسیناسیون کرونا در مجموعه پلیس پایتخت خبر داد و گفت: هیچ فرمانده ای واکسن دریافت نکرده و واکسیناسیون را از ماموران رده پایین و عملیاتی آغاز کرده‌ایم.

سردار حسین رحیمی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا برای مأموران پلیس در تهران اظهار کرد: واکسیناسیون مأموران نیروی انتظامی در تهران بزرگ آغاز شده است، در واقع اولویت تزریق واکسن را برای همکارانی که با متهم و با مردم سر و کار دارند آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: واکسیناسیون در پلیس تهران بزرگ از پرسنل رده پایین‌تر که بیشتر عملیاتی هستند آغاز شده است و این کار در حال انجام است.

۱۲۰۰ مأمور واکسن کرونا بدریافت کردند

به گفته رئیس پلیس تهران بزرگ حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از پرسنل کلانتری‌ها، راهنمایی و رانندگی، یگان امداد و باقی مأموران که بیشتر از افراد دیگر با متهم در ارتباط هستند واکسیناسیون شده‌اند.

سردار رحیمی تصریح کرد: هیچ فرمانده، مدیر، مسئول رتبه بالا در فرماندهی تهران بزرگ واکسن کرونا دریافت نکرده است.

مأموران ستاد ترخیص هم در لیست دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند

وی ادامه داد: درست است که فرماندهان ما هم در مأموریت‌ها درگیر هستند و حضور دارند اما ما گفتیم اول سرانگشتان (مأموران عملیاتی) واکسینه شوند و بعد مراتب بالاتر.

فرمانده انتظامی پایتخت بیان کرد: از امروز اعلام کرده‌ایم که به مأموران عملیاتی ستاد ترخیص هم واکسن زده شود چراکه آنها روزانه با ۱۲۰۰ مراجعه کننده ارتباط دارند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود