پایگاه آمریکایی:
جهان عرب ایران را بابت حمایت از فلسطین ستایش می‌کند

به گزارش باطن، یک پایگاه آمریکایی در تحلیلی نوشته جهان عرب، ایران را بابت حمایت از فلسطین ستایش می‌دهد.

پایگاه خبری-تحلیلی «یواس‌نیوز» به نقل از منابع آشنا به مسائل امنیتی منطقه نوشته سران منطقه- به خصوص کشورهای امضاکننده «توافقات ابراهیم»- نگران هستند که اقدامات اسرائیل به افزایش حمایت‌های مردمی از حماس منجر خواهد شد.

«کولین کلارک»، مدیر مرکز اطلاعاتی «سوفان» در گفت‌‌وگو با «یو‌اس‌نیوز» می‌گوید: «این اتفاقات موجب می‌شود کشورهایی مانند امارات و بحرین بابت عدم ایستادگی در برابر اسرائیل به عنوان کشورهایی سرسپرده شناخته شوند.»

وی در ادامه می‌گوید: «چنین وضعیتی علاوه بر این موجب می‌شود امارات، ضعیف دیده شده و ایران به خاطر ایستادگی در برابر اسرائیل و تداوم حمایت از حماس و سایر گروه‌های شبه‌نظامی، کشوری قوی دیده شود.»

کلارک در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرده توافقات سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی-که آمریکا و رژیم صهیونیستی از آن به عنوان «توافقات ابراهیم» یاد می‌کنند- موجب تضعیف ایران نشده است.

او گفت: «توافقات ابراهیم ایران را تضعیف نکرد. این کشور احتمال دارد به توافق جدیدی با آمریکا در خصوص برجام برسد و بابت دفاعش از فلسطینی‌ها مورد ستایش جهان عرب قرار دارد.»

پایگاه «یو‌اس‌نیوز» در این تحلیل اذعان کرده توافقات سازش کشورهای عربی نه تنها در هدف ادعایی‌اش برای تأمین صلح در منطقه موفق نبوده بلکه یکی از عوامل ایجاد درگیری‌های این روزها در منطقه به شمار می‌رود.

این پایگاه نوشته است: «توافقات ابراهیم که با وساطت آمریکا صورت گرفت موفقیتی در “آوردن صلح به منطقه”، طبق آنچه رابرت او براین وعده داده بود به دست نیاورده‌اند.»

«خالد الگیندی»، مدیر برنامه اسرائیل-فلسطین در مرکز خاورمیانه می‌گوید: «این توافقات به ایجاد یک حس مصونیت در اسرائیل منجر شد: مردم به ما می‌گفتند ما باید مسئله‌مان با فلسطین را حل می‌کردیم، حالا دیگر نیازی به این کار وجود ندارد.»

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود