نباید در شرایط انتخاباتی به تحولات وین کم‌ توجه بود/غربی‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غربی‌ها در فریبکاری و اقدامات فریبکارانه یدطولایی دارند، گفت:نباید در شرایط انتخاباتی به تحولات وین کم‌ توجه بود.
به گزارش باطن ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین اخبار مذاکرات وین،گفت: مجلس شورای اسلامی این مذاکرات را دنبال می کند و در این زمینه نیز تاکنون جلساتی را با مسئولان وزارت خارجه داشته است.

وی با بیان اینکه نباید در شرایط انتخاباتی کشور به تحولات وین کم توجه و بی تفاوت باشیم، ادامه داد: باید در کمیسیون امنیت با دقت بیشتری بر این موضوع تمرکز داشته باشیم تا خدای ناکرده شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

نماینده شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه غربی‌ها در فریبکاری و اقدامات فریبکارانه یدطولایی دارند، اظهار داشت: نباید حوادثی که در منطقه اتفاق می‌افتد و بحث های انتخاباتی در داخل کشور باعث شود که تصمیم‌های ناپخته در مذاکرات وین گرفته شود که بر اساس منافع ملی نباشد، باید خارج از فضای سیاسی حاکم بر کشور تحولات بین‌المللی به خوبی رصد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه خط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات وین این است که باید تحریم‌ها کامل و بدون کم و کاست لغو شود، عنوان کرد: باید راستی‌آزمایی شود و بعد از این مرحله به دولت اجازه داده می‌شود بر مبنای قانون لغو تحریم ها بار دیگر ایران به تعهدات خود در برجام عمل کند.

عزیزی با تاکید براینکه غربی ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات هستند، افزود: سال مجلس این است که نباید به غربیها اعتماد شود تصمیم قدم است و باید در مذاکرات محکم ترین تضمین ها است غربی ها گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه مذاکرات باید با گرفتن تضمین ها همراه باشد، گفت: باید اطمینان قطعی از انجام تعهدات طرف مقابل حاصل شود، این مذاکرات باید متضمن منافع ملی ملت و متضمن تامین اراده ملت و قوانین مصوب نظام اسلامی باشد وگرنه مذاکرات بی حاصل و بی نتیجه و بازی کردن در زمین اروپایی ها و آمریکایی ها است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود