فصلی نوین در تاریخ فلسطین

1- ده سال پیش صهیونیست ها پس از ۳۳ روز جنگ با حزب الله تسلیم شدند و اکنون که می بایست قدرت آنها بیشتر شود، پس از یازده روز جنگ با حماس تسلیم شدند. این یعنی ضعیف شدن مستمر اسرائیل.

۲- اکنون دو راه حل کاملا جداگانه در پیش پای فلسطین است. راه حل کرانه باختری و مذاکره با اسرائیل و دل خوش کردن به وساطت آمریکا، و راه حل غزه و مقاومت و موشک و ایستادگی. کدام راه حل موفق شده که صهیونیست ها را به جای خود بنشاند؟

۳- نوار غزه باریکه ای بسیار کوچک در داخل فلسطین اشغالی است که از هر طرف کاملاً در محاصره دریایی و هوایی است و فقط گذرگاه کوچکی به مصر دارد. طی یازده روز بیش از دو هزار موشک چگونه تولید شدند که از دید دهها جاسوس اسرائیلی و ماهواره های جاسوسی پنهان ماندند؟ در کدام انبار ها نگهداری شدند که صهیونیست ها نتوانستند انبار ها را بیابند و آنها را منهدم کنند؟ اگر جنگ بیشتر هم طول می کشید، حماس انواع جدیدی از موشک ها را با حجم زیاد بر سر شهرک های صهیونیست نشین و حتی تل‌آویو فرو می‌ریخت.
سیستم امنیتی معروف اسرائیل چگونه قادر به جلوگیری از تولید و انباشت این سلاح ها نشد؟
چگونه سیستم معروف و گران قیمت گنبد آهنین نتوانست سلاح های ابتدایی فلسطین و حماس را رهگیری کند و ناتوان بماند. آیا این واقعیت ها نشان از پوشالی بودن قدرت ارتش اسرائیل و سیستم جاسوسی موساد ندارد که با تبلیغات فراوان، هفتاد سال ارتش های عربی را به هراس انداخت؟|

۴- داستان حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی و قدس شرقی برای همیشه پایان یافت. از این پس کوچکترین تعرض آنان به قدس شریف با موشک باران حماس مواجه خواهد شد. دیگر احتیاج به التماس و مذاکره نیست. باتروریست های اسرائیلی باید با زبان خودشان سخن گفت.

۵- کسانی که با تاریخ ۷۳ سال اشغال فلسطین آشنا هستند، عظمت مقاومت دیرینه حماس را می دانند. برای اولین بار است که فلسطین در داخل سرزمین های اشغالی، شجاعانه در مقابل اشغالگران ایستادند و مقهور تبلیغات قدرت پوشالی اسرائیل نشدند. از امروز به بعد همه چیز درباره اشغال هفتاد ساله فلسطین تغییر خواهد کرد. امروز برگ نوینی در تاریخ فلسطین خواهد شد.

۶- دولت فلسطین در کرانه باختری نیازمند تصمیم گیری جدی برای مسیر آینده مبارزات فلسطینیان است. فلسطینی های ساکن کرانه باختری اکنون تجربه مقاومت فلسطینیان در غزه را دارند و مسیر جدیدی برای آن ها گشوده شده است و بطور قطعی به این روش مقاومت گرایش پیدا خواهند کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود