لزوم تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری جنایات اسرائیل

به گزارش باطن، ابراهیم رضائی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که امروز (دوشنبه، 3 خرداد ماه) به صورت حضوری در تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزار شد، با بیان اینکه بی‌شک مسئله فلسطین مهم‌ترین و دردناک‌ترین مسئله جهان اسلام است، گفت: اهمیت دفاع از آرمان آزادی فلسطین بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: موضوع حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به عنوان مهمترین مسئله قرن، فصل مشترک میان ما نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی است؛ امر مهمی که قطعا با یاری خداوند و همبستگی و وحدت میان امت اسلام، محقق خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعرضات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و ناآرامی‌های قدس سرانجام آتش جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را بر افروخت و گروه‌های مقاومت در چارچوب اتاق عملیات مشترک ضربات سختی با عنوان نبرد «شمشیر قدس» به دشمن وارد کرد، اظهار داشت: نبرد «شمشیر قدس» که به سبب تجاوزگری رژیم‌ صهیونیستی به مسجد‌الاقصی و قدس و به ابتکار مقاومت برای دفاع از این اماکن مقدس آغاز شد، در نهایت پس از ۱۱ روز با پذیرش آتش‌بس یکطرفه توسط کابینه رژیم‌صهیونیستی به پایان رسید. این جنگ ویژگی‌ها و دستاوردهای بی‌نظیری داشت و بدون شک در آینده به عنوان نقطه‌ای درخشان در سابقه مقاومت و فلسطین خواهد درخشید.

رضائی همچنین با اشاره به این مطلب که امروز «مقاومت» در سرزمین‌های اشغالی یک امر اجتناب‌ناپذیر است، عنوان کرد: بر خلاف تصور برخی، این امر یک نوع کنشگری سیاسی یا سبکی از سیاست‌ورزی نیست که بر اساس معیارها و چارچوب‌هایی این گونه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی همچنین ادامه داد: خوب یا بد، تجربه نشان داده هیچ شکلی از دیپلماسی، مذاکره یا سازش نتوانسته وضعیت بهتری را برای فلسطینی‌ها رقم بزند و استمرار راهکارها و راهبردهایی این چنین به مرور زمان موجب وخامت اوضاع در مسئله فلسطین شده و فلسطینی‌ها را در برخی حوزه‌ها بعضاً تا دهه‌ها به عقب بازگردانده است و بر این اساس مقاومت نوعی واکنش طبیعی و منطقی از سوی ملتی است که بیش از ۷۰ سال تحت فشار، همه راه‌ها را برای بازپس‌گیری سرزمین و حقوق اولیه‌شان آزموده‌اند و نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه مقاومت طی سال‌های اخیر در حوزه تکنیک، تاکتیک، صنعت، مهارت نیروی انسانی و تسلط اطلاعاتی به سطوح بالایی دست یافته که توانسته است اینگونه رژیم صهیونیستی را در میدان دچار استیصال کند، اظهار داشت: مجموعه این ویژگی‌ها تنها بخشی از توانمندی‌ها و دستاوردهایی است که مقاومت توانسته طی سال‌های اخیر با روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی کسب کند.

رضائی در ادامه با تأکید بر اینکه این توانمندی هاست که موجب شده امروز آسیب‌پذیری و ضعف راهبردی رژیم‌صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری بر همگان آشکار شود، گفت: رژیمی که برخی از دولت‌های ضعیف برای تضمین امنیت خود با آن پیمان عادی‌سازی امضا کردند، در وضعیتی قرار دارد که حتی قادر نیست از خود در برابر واحد کوچکی مانند غزه دفاع کرده و ایجاد بازدارندگی نماید چه رسد به اینکه قادر باشد در برابر قدرت‌هایی مانند حزب الله در لبنان هماوردی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با تصریح این مطلب که جنایات ارتش اسرائیل علیه مردم غزه و کشتار غیرنظامیان و مناطق مسکونی موجب عصبانیت گروه‌های مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف شده، عنوان کرد: اگرچه واکنش نهادهای بین‌المللی و دولت‌های غربی در سطوح رسمی، در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا الان همراه با سکوت یا مواضع و رفتارهای انفعالی و بعضا جانبدارانه از اسرائیل بوده است، اما در سطح افکار عمومی جهان اسلام و حتی کشورهای غربی، اعتراضات علیه جنایات صهیونیستی علیه مردم فلسطین با روند رو به رشدی همراه شده است. کمااینکه در سطح رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی نیز، واکنش‌ها به جنگ غزه افزایش یافته است.

وی افزود: امروز جامعه بین‌المللی و به ویژه سازمان ملل متحد و سایر نهادهای حقوق بشری نمی توانند در مواجهه با اعتراضات مردمی در سرتاسر جهان حتی در داخل آمریکا و اروپا علیه حملات اسرائیل به غزه که خواستار مداخلات جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به این درگیری‌ها هستند، بیش از این بی‌اعتنا بوده و از خود انفعال نشان دهند.

رضائی ادامه داد: با توجه به اینکه فشار ناشی از افکار عمومی نقش مؤثری در مدیریت بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارد، لذا رژیم صهیونیستی هم نمی‌تواند بی‌توجه به اعتراضات مسلمانان و افکار عمومی جهانی، به جنایات خود در غزه ادامه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه جنایات اشغالگران صهیونیست در سرزمینهای اشغالی فلسطین از ابتدای روند سیستماتیک اشغال تاکنون، به طور مکرر و متعدد از مصادیق شناخته شده جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است، عنوان کرد: بر این مبنا اجلاس از دولتهای اسلامی میخواهد با تشکیل کمیته ویژه ای، راهکارهای عملی اقامه دعوی را در محاکم بین المللی برای تعقیب و محکومیت مباشران و مسببان جنایت رژیم صهیونیستی به ویژه بنیامین نتانیاهو کودک کش و ارجاع وضعیت فلسطین به دیوان کیفری مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: همچنین انتظار می رود جامعه جهانی و سازمان ملل متحد به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود برای پایان بخشیدن به بی کیفری تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی عمل کنند.

نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با وحدت و انسجام آزادی خواهان جهان، مبارزه با رژیم اشغالگر قدس از محدوده کشورهای اسلامی به تمام جهان گسترش یابد، خاطرنشان کرد: در نهایت وعده امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار روز جهانی قدس مبنی بر ریشه کن شدن رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی محقق شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود