نماینده مردم تهران در مجلس:
نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است/ همه باید تمکین کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر شورای نگهبان در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات طبق قانون اساسی فصل‌الخطاب است و همه باید از آنان تمکین کنند.

مالک شریعتی با اشاره به انتشار اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: نظر شورای نگهبان در خصوص احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات طبق قانون اساسی فصل‌الخطاب است.

وی بیان کرد: در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان رأی‌گیری انجام می‌شود و ممکن است داوطلبی این گونه تلقی کند که قطعاً تأیید صلاحیت می‌شود اما شش رأی بیاورد و فقط به دلیل یک رأی کمتر صلاحیتش احراز نشود و باید این موضوع را قبول کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت باید از تصمیم شورای نگهبان در این باره حمایت و تمکین کرد و از مکانیزم و فرآیند قانونی که در این‌باره پیش‌بینی شده است، حمایت و تبعیت کرد.

شریعتی تاکید کرد: شورای نگهبان همواره در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مسیر قانونی را طی می‌کند و کسانی که در عرصه انتخابات وارد می‌شوند، باید به خروجی این فرآیند هم تمکین کنند، حتی اگر صلاحیتشان تأیید نشود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود