همتی برکنار شد/ پورمحمدی در راه بانک مرکزی

رئیس جمهور دستور برکناری عبدالناصر همتی از ریاست کلی بانک مرکزی را صادر کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور دستور برکناری عبدالناصر همتی از ریاست کلی بانک مرکزی را صادر کرد.

شب گذشته عبدالناصر همتی رئیس کل بانکی مرکزی در گفت و گویی در شبکه کلاب هاوس اظهار کرد: رئیس جمهور گفتند اگر می‌خواهید در انتخابات بمانید نمی‌توانید رئیس بانک مرکزی بمانید. البته من گفتم که فعالیت‌های انتخاباتی تاثیری ندارد، ولی شما صاحب اختیار هستید. البته شنیده ام با برخی اقتصاددان‌ها هم برای جانشینی صحبت کرده‌اند.

 

وی همچنین گفت: اگر رئیس دستگاه قضا می‌تواند بدون استعفا از مقام خود در انتخابات باشد، رئیس کل بانک مرکزی هم می‌تواند. قانون در این مورد صراحت دارد، و مانعی وجود ندارد با این حال به رییس جمهور گفتم که اگر صلاح و لازم می‌داند فرد دیگری را به جای من بگذارد.

 

در همین حال، در نشست ستاد هماهنگی‌های اقتصادی معمولا رئیس کل بانک مرکزی حضور می‌یابد که عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و رئیس فعلی بانک مرکزی امروز در این نشست غایب بود و به جای او اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در جلسه حاضر شد.

 

همزمان با تأیید خبر برکناری عبدالناصر همتی از بانک مرکزی توسط روحانی، حمید پورمحمدی که پیش از این معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه بود، به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منصوب خواهد شد.

 

پورمحمدی در دولت احمدی نژاد و دوران ریاست محمود بهمنی بر بانک مرکزی به عنوان قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی فعالیت داشت، معاون بانکی وزیر اقتصاد و دارایی نیز از دیگر سوابق پورمحمدی است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود