تدبیر انتخاباتی هوشمندانه جبهه انقلاب/تیغ دوقطبی‌سازی اصلاح‌طلبان کند شد

به گزارش باطن، اصولگرایان و مجموعه نیروهای انقلاب در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با یک تغییر رویکرد اساسی نسبت به شیوه‌های تبلیغاتی خود وارد میدان شده‌اند. آنها با تشخیص پیشاپیش تردستی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان برای پخت‌وپز انواع دوقطبی‌سازی‌ها زمین بازی را نفع خود تغییر داده‌اند؛ تاکتیک دیو و فرشته‌سازی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را خنثی کرده‌اند و از هرگونه مواجهه غیرلازم در سیاست‌های کلی نظام و مشترکات منافع ملی خودداری می‌کنند.

همان نیروهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۳۹۶، آیت‌الله ابراهیم رئیسی را متهم به دیوارکشی بین زن و مرد در صورت پیروزی می‌کردند، در این دوره چاره‌ای جز صرف تکیه بر ارائه برنامه و پرهیز از حاشیه‌سازی نیافته‌اند.

هر ۵نامزد جریان انقلاب در این دوره حریف را مجبور به بازی در زمین کارآمدی کرده‌اند تا «سیه‌روی شود، هر که در او غش باشد.»

برجام و فضای مجازی همه قرار است در خدمت اقتصاد و پیشرفت کشور باشند نه محل کشمکش‌های سیاسی و زیر و رو کشیدن نامزدها از یکدیگر.

محمدباقر قالیباف نامزد ریاست‌جمهوری۱۳۹۶ در بیانیه‌ای که پس از انتخابات آن سال خطاب به جوانان انقلابی منتشر کرد، کلید پیروزی آنها در رقابت‌های آتی را به دست داده بود. او در اصلی‌ترین جملات این بیانیه گفته بود «یکی از کارهای بزرگ جسارت «خود‌انتقادی» و متحول کردن اصول‌گرایی، بدون تضعیف این جریان در مقابل رقیبی است که اصلی‌ترین هنر آن تزریق ترس مصنوعی به جامعه، به قصد فراموش کردن وعده‌ها و ناکارآمدی‌هایش است.»

نامزدهای اصولگرای رقابت۱۴۰۰ در عمل رقیب‌هراسی اصلاح‌طلبان را تبدیل به میدان نقد عملکردها و مقایسه برنامه‌ها کردند. عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده نامزدهای نزدیک به اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان تمام تلاش خود را در هفته نخست تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری کردند تا نامزدهای جریان انقلاب را به زمین جنگ و جدل‌های ادوار گذشته انتخاباتی برگردانند.

همتی به جای آنکه پاسخگوی عملکرد خود در قبال شدیدترین نوسانات ارزی کشور در دوره ریاست خود بر بانک مرکزی باشد، جنجال‌سازی‌های انتخاباتی را با پیش کشیدن مسائلی در حوزه حجاب و زنان در دستور کار خود قرار داد. چنین تاکتیکی همزمان از سوی محسن مهرعلیزاده چهره دیگر نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز دنبال می‌شود. تقابل‌سازی در حاشیه رقابت‌‌ها به‌جای ارزیابی عملکردها و برنامه‌ها در میدان اصلی رقابت‌ها، صحنه‌آرایی خطرناک آنان برای این دوره از انتخابات بوده است.

نامزدهای جریان اصولگرا همچنان که شعار خنثی‌سازی تحریم‌ها را به‌جای مقابله‌جویی با برجام انتخاب کردند، سایر رویکردهای خود در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را نیز بر مرز ظریف حمایت از حقوق مردم در عین ارائه رویکردهای قوی‌تر نسبت به اصلاح‌طلبان ارائه کرده‌اند. آیا تیر اصلاح‌طلبان برای کشیدن صحنه انتخابات به عرصه جنگ و جدال و مبارزه این دوره به سنگ می‌خورد؟

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود