کنعانی‌مقدم :
جبهه ایستادگی از رضایی حمایت می‌کند/ احتمال تکرار روند انتخابات 84 وجود دارد/ انتخابات به دور دوم برود، رئیسی بازنده است

دبیرکل حزب سبز، گفت: اگر شورای وحدت و شورای ائتلاف نخواهد از آقای رضایی حمایت کند، جبهه ایستادگی در انتخابات پیش‌رو از آقای رضایی حمایت خواهد کرد. مگر اینکه ایشان بخواهد انصراف بدهد که بعید می‌دانم و این غیرممکن است.

حسین کنعانی‌مقدم عضو جبهه ایستادگی درخصوص موضع این جبهه سیاسی پیرامون اعلام حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اگر شورای وحدت و شورای ائتلاف نخواهند از آقای رضایی حمایت کنند، جبهه ایستادگی در انتخابات پیش‌رو از آقای رضایی حمایت خواهد کرد. مگر اینکه ایشان بخواهد انصراف دهد که بعید می‌دانم و این غیرممکن است.

دبیرکل حزب سبز در خصوص اظهارنظر دادستان تهران درخصوص نامزدهای انتخابات، اظهار داشت: من مدتی قبل در گفت‌وگویی که داشتم به همین اشاره کردم و گفتم که به نظر من روسای قوا هم در قوه مقننه و هم قضائیه نباید کاندیدا شوند، آن هم به چند دلیل؛ نخست بحث عدالت سیاسی است که سفرهای استانی می‌روند، تریبون دارند و در واقع از مدتی قبل به صورت غیرمستقیم برای تبلیغات انتخاباتی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: نکته دوم همین فرضیه بود که اگر ستاد انتخاباتی رئیس محترم قوه قضائیه تخلفی انجام دهد، مرجع رسیدگی آن کجاست؟ اگر قوه قضائیه است خب این ممکن است که شبهه و چالش بی‌طرف بودن دستگاه قضائی در انتخابات را ایجاد کند؛ گرچه من بعید می‌دانم آقای رئیسی چنین اخلاقی داشته باشد که از نفوذ خود در قوه قضائیه چنین استفاده‌ای کند اما به هر حال سوالی است که باید پاسخ داده شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص بازتاب شکست احتمالی رئیسی در انتخابات و بازگشت او به قوه قضائیه، بیان داشت: به هر حال رئیس قوه قضائیه مسئولیت‌هایی در رابطه با بحث انتخابات دارد از باب مقابله با جرائم انتخاباتی و همچنین ایجاد فضای امن برای برگزاری انتخابات یا اگر خدای نکرده اقدامات ضدامنیتی شکل بگیرد که باید با مجرمین برخورد کند؛ خب بهتر بود که آقای رئیسی ورود نمی‌کرد به این کار، در عین حال به نظر می‌رسد ایشان اگر رای نیاورد موقعیت‌های برتری را از دست خواهد داد اما برگشت ایشان به قوه قضائیه منعی ندارد.

کنعانی.مقدم در پاسخ به سوالی درخصوص پیش.بینی از نتیجه انتخابات پیش رو به انتخابات سال ۸۴ اشاره و تصریح کرد: احساس می‌کنم سیکل انتخابات ۸۴ مبنی بر به دور دوم رفتن آن تکرار شود، در آن دوره آقای هاشمی و احمدی‌نژاد با هم به دور دوم رفتند و علیرغم اینکه در آن زمان مرحله اول آقای هاشمی بیشتر از احمدی‌نژاد رای آورد، اما وقتی به دور دوم رفتند کسانی که نمی‌خواستند به آقای هاشمی رای بدهند آمدند به احمدی.نژاد رای دادند و او رای آورد. یعنی آراء منفی و مخالفی که وجود دارد، اگر شرایط دوقطبی اتفاق بیفتد میان آقای رئیسی با هر کاندیدای دیگری، ممکن است ایشان رأی نیاورد. مگر اینکه یک اجماعی روی ایشان انجام شود که تا این لحظه که من می‌بینم به نظر می‌رسد نامزدهای انتخاباتی هیچکدام حاضر نیستند میدان رقابت را به نفع آقای رئیسی ترک کنند.

وی در پایان درباره دوقطبی احتمالی میان رئیسی و سایر کاندیداها، ابراز داشت: به نظر می‌رسد که میان آقای رضایی با آقای رئیسی و یا آقای همتی با آقای رئیسی چنین دو قطبی شکل بگیرد که در هر دو حالت اگر این اتفاق رخ بدهد به نظر می‌رسد که آقای رئیسی شانس کمتری برای رأی خواهند داشت چرا که در آن شرایط همه آراء خاکستری و خاموش هم به سمت فردی که در مقابل ایشان حضور دارد، خواهد رفت.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود