آمار دیدارهای ایران و هنگ کنگ در ۵۳ سال
هفتمین بازی در شرایط سخت

تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون ۶ بار با تیم ملی هنگ کنگ بازی کرده که در همه دیدارهای رسمی به پیروزی رسیده و این بار در شرایطی سخت و ویژه به دنبال یک پیروزی روحیه بخش است.

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه دور گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، غروب پنجشنبه در بحرین به مصاف هنگ کنگ می‌رود. این بازی در حالی برگزار می‌شود که در مرحله رفت همین رقابت‌ها ملی پوشان کشورمان با گل‌های کریم انصاری فرد و سردار آزمون مقابل این تیم به پیروزی رسیده بودند.

این هفتمین باری خواهد بود که تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل هنگ کنگ به میدان می‌رود و در ۶ دیدار گذشته، ملی پوشان کشورمان ۵ بار پیروز شده بودند و هنگ کنگ تنها یک بار به پیرزی رسیده بود که این پیروزی هم در یک دیدار دوستانه به دست به دست آمد.

این آمار نشان می‌دهد تیم ملی ایران در تمام بازی‌های رسمی به پیروزی رسیده و آمار ۱۰۰ درصد پیروزی در این بازی‌ها را به جای گذاشته است.

مهاجمان استقلال و پرسپولیس اولین گلزنان ملی به هنگ کنگ
اولین دیدار دو تیم در سال ۱۳۴۷ انجام شد که این بازی در چارچوب مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ بود. این دیدار در ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه سابق) برگزار شد و تیم ملی ایران با گل‌های همایون بهزادی و علی جباری با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید. زنده یاد بهزادی در دقیقه ۲۰ و علی جباری در دقیقه ۵۸ گل‌های تیم ملی ایران را به ثمر رساندند.

تنها شکست ایران در یک بازی دوستانه
دومین دیدار دو تیم که دوستانه بود و در سال ۱۳۵۳ انجام شد. این دیدار با پیروزی یک گله هنگ کنگ به پایان رسید. هنگ کنگ در تمام دیدارهایی که مقابل ایران به میدان رفته تنها یک بار به گل رسیده که آن گل هم در این دیدار دوستانه به ثمر رسید. همچنین این تنها دیداری بود که تیم ملی ایران موفق به باز کردن دروازه هنگ کنگ نشد.

غفور جهانی بهترین گلزن به هنگ کنگ
تیم ملی فوتبال ایران در مجموع ۶ بازی قبلی ۱۱ بار دروازه هنگ کنگ را باز کرده و غفور جهانی مهاجم سرشناس دهه ۵۰ فوتبال کشورمان با ۳ گل، بهترین گلزن ایرانی به هنگ کنگ است و بعد از وی نیز حسین کازرانی مدافع میانی تیم ملی با ۲ گل در رده بعدی قرار دارد.

جهانی و کازرانی در هر دو دیدار رفت و برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی ۷۸ آرژانتین در تهران و هنگ کنگ دروازه این تیم را باز کردند؛ و جهانی با دبل در بازی برگشت، تعداد گل‌هایش به این تیم را به عدد ۳ رساند.

همه گلزنان ایرانی به هنگ کنگ
ملی پوشان کشورمان ۱۱ بار دروازه هنگ کنگ را باز کرده‌اند که این گل‌ها توسط غفور جهانی (۳ گل)، حسین کازرانی (۲ گل)، همایون بهزادی، علی جباری، سیروس قایقران، صمد مرفاوی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد به ثمر رسیده است. آخرین دیدار دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید و کریم انصاری فرد آخرین گلزن تیم ملی ایران به هنگ کنگ است.

آمار دیدارهای ایران و هنگ کنگ در ۵۳ سال/ هفتمین بازی در شرایط سخت

تکراری ترین نتیجه
تکراری ترین نتیجه‌ای که در ۶ بازی دو تیم ثبت شده است، پیروزی ۲ بر صفر ایران می‌باشد. تیم ملی ایران در ۳ بازی از ۶ بازی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شده و دو بازی هم با نتیجه ۳ بر صفر به سوت تیم ملی ایران به پایان رسیده است.

ایران به دنبال ششمین پیروزی در ششمین بازی رسمی
دیدار پیش روی دو تیم، هفتمین دیدار و ششمین دیدار رسمی است و تیم ملی کشورمان که در هر ۶ دیدار رسمی گذشته با پیروزی میدان را ترک کرده بود، در این بازی به دنبال ششمین پیروزی در ششمین دیدار رسمی است. این دیدار از ساعت ۱۹ به وقت تهران در بحرین برگزار می‌شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود