سقوط شاخص هم وزن به قعر 6 ماهه

 امروز شاخص هم وزن 3 هزار و 202 واحد افت کرد و در سطح 380 هزار و 747 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 6 ماه گذشته است.

 در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با نزول 8 هزار و 823 واحدی به رقم یک میلیون و 151 هزار و 848 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس 175 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 484 واحد رسید.

سقوط شدید شاخص هم وزن

شاخص هم وزن نیز 3 هزار و 202 واحد افت کرد و در سطح 380 هزار و 747 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 136 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

همچنین سقوط 3 هزار و 202 واحدی بیشترین میزان سقوط شاخص هم وزن در 12 روز کاری گذشته از 2 خرداد تا به امروز است.

بورس01

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «فملی»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد خودرویی «خودرو»، «خگستر» و «خساپا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کورش صدرنشین است و برکت و خودرودر رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز چخزر، شاروم و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

خروج پول حقیقی

روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 434 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بنو (بیمه تجارت نو)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 32 میلیارد تومان بود. پس از بنو، وبملت (بانک ملت) و فولاد (فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه‌های قرمزبازار

در روزی که سمت قرمزرنگ بازار پرتعدادتر بود و 74 درصد نمادها افت قیمت داشتند، قیمت سهام تمام نمادهای گروه «انبوه سازی املاک و مستغلات» کاهش یافت.

همچنین اغلب نمادهای گروه‌های «فلزات اساسی»، «سیمان، گچ و آهک»، «سرمایه‌گذاری‌ها»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» ریزش کرد.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 54 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 108 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 33 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 3 هزار و 755 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم هفته است.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 63 درصد کاهش یافت و در رقم 64 میلیارد تومان ایستاد که کمترین رقم در 21 روز کاری گذشته از 20 اردیبهشت تاکنون است. ارزش صف‌های فروش نیز 4 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 79 میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در 49 روز کاری گذشته از 10 فروردین به این سو است.

شرکت ذوب روی اصفهان (با نماد معاملاتی فروی) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فروی، خگستر (شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) و فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به خزر (شرکت فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 75 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، رافزا (رایان هم افزا) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود