مهاجری: رضایی خط خود را از پوششی‌ها جدا کرد

محمد مهاجری: فقط رضایی به سوال پیشین همتی پاسخ داد و عملا خط خود را از جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی جدا کرد.

به گزارش باطن به نقل از نامه‌نیوز مناظره دوم انتخاباتی هم برگزار شد تا نامزدها این‌بار مواضع خود را درباره مسائل سیاسی و اجتماعی بیان کنند. البته مناظره دوم قدری نسبت به مناظره اول آرام‌تر برگزار شد.

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره مناظره دوم انتخاباتی به «نامه‌نیوز» گفت: «عملا آقای محسن رضایی خط خود را از نامزدهای پوششی جدا کرد و در تا آخرین لحظه در انتخابات می‌ماند. سؤالی که دفعه پیش آقای همتی مطرح را کرد را فقط آقای رضایی پاسخ داد و سه نامزد دیگر یعنی آقایان جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده پاسخ ندادند البته که من بنابر اطلاع موثقی که دارم آقای زاکانی حتما کنار می‌رود».

او ادامه داد: «در شرایط کنونی هنوز هم آقای رئیسی شانس اول است و همچنان بین 8 تا 11 میلیون ممکن است رأی بیاورد. رقیب انتخاباتی او در این دوره آراء خاموش است و تا اینجای کار بعید است آراء خاموش به میدان بیاید زیرا مناظره اول را حدود 30درصد مشاهده کرده‌اند و حتما در این مناظره میزان مشاهده‌کننده‌ها کمتر هم بوده است درصورتی که در دوره پیشین ریاست‌جمهوری، مناظره‌ها دو برابر مخاطب داشتند. این نشانه‌ای از عدم تمایل بخش مهمی از جامعه به حضور در انتخابات است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: «من باور دارم آقای روحانی در دوره قبل به شدت تندتر و مقتدر مناظره می‌کرد و مردم هم به او رأی دادند اما نامزدهای فعلی این شرایط را ندارند. حالا برخی نامزدها همه مسئولیت اقتصادی را برگردن دولت می‌اندازند اما مردم لزوما به دلیل عملکرد دولت تمایلشان به شرکت در انتخابات کم نشده است؛ بلکه می‌گویند چرا باید به کسی رأی دهیم که توانایی انجام کاری را ندارد. مثلا شما نگاه کنید خود آقای همتی می‌گوید برخی نهادها از مالیات فرار می‌کنند و مردم می‌گویند چرا باید به کسی رأی دهیم که نمی‌تواند آن نهادها را ملزم به پرداخت مالیات کند؟ این علت اصلی بی میلی به شرکت در انتخابات است».

مهاجری در پایان گفت: «به نظر من در نهایت شاهد یک سه قطبی میان آقایان رئیسی، همتی و رضایی خواهیم بود».

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود