رهبر جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

جمعیت اسلامی افغانستان انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

به گزارش باطن، عطامحمد نور رئیس این جمعیت در پیامی گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران را که در پی آن جناب ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد تبریک می‌گویم.

وی افزود: به عنوان یک رویداد دموکراتیک و مردم سالار به دولت و ملت کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران مبارک‌باد عرض می‌کنم. آرزو دارم که دولت و ملت ایران به عنوان کشور هم‌فرهنگ و همسایه ما، در سایه مدیریت آقای رییسی به رفاه و آسایش بیشتر دست یابند.

نور در پایان افزود: جمعیت اسلامی افغانستان ضمن سپاسگزاری از همیاری‌های متداوم جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم افغانستان، بر تحکیم و تقویت این روابط بیشتر از پیش تاکید می‌دارد. یکبار دیگر این پیروزی را به دولت و ملت ایران صمیمانه شادباش می‌گویم.

به گزارش فارس، دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام «جمال عرف» رئیس ستاد انتخابات کشور سیدابراهیم رئیسی با کسب 17 میلیون و 926 هزار رای، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران برگزیده شد.

تاکنون شخصیت‌های بسیاری از جمله روسای جمهور روسیه، عراق، سوریه و نخست وزیر پاکستان و بسیاری از مقامات کشورهای دیگر این پیروزی را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفته‌اند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود