انصارلله:
حمله آمریکا به الحشدالشعبی برای دفاع از داعش بود

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع الحشدالشعبی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به نوشته وبسایت اطلاع‌رسانی انصارالله یمن، در این بیانیه آمده است که حمله آمریکا در چارچوب فراهم‌سازی پوشش هوایی برای القاعده و داعش است. گروهک‌هایی که بازوان آمریکا محسوب می‌شوند، اما این حملات اثری جز افزایش عزم و اراده مردم عراق ندارند.

انصارالله یمن افزود: «از مواضع رسمی و غیر رسمی عراقی‌ها در مواجهه با پروژه‌های شیطان اکبر که همان آمریکا و نوچه‌اش اسرائیل هستند، تقدیر و این تجاوز آشکار آمریکا که در مرز عراق و سوریه صورت گرفت را به شدت محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه ضمن تسلیت به گروه الحشدالشعبی و خانواده شهدا و مردم عراق آمده است که اینگونه حملات نشان از درستی مسیری است که مردم عراق تا تحقق پیروزی بزرگ و اخراج اشغالگران می‌پیمایند.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیما‌های ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

انتهای پیام/

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود