ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد
کلید اولیه کنکور سراسری ۱۴ تیر منتشر می شود/ اعلام زمان انتشار سوالات هر گروه آزمایشی

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کلید اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۴ تیرماه برای داوطلبان منتشر می شود.

فاطمه زرین آمیزی اظهار داشت: کلید اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ برای داوطلبان داخل کشور روز دوشنبه ۱۴ تیرماه و برای داوطلبان خارج از کشور روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

وی افزود: همچنین دفترچه سئوالات آزمون هر گروه آزمایشی پس از برگزاری آزمون در ساعت ۱۴ روز برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. دفترچه سوالات آزمون هر گروه آزمایشی برای همه داوطلبان خارج از کشور روز ۱۳ تیرماه منتشر می‌شود.

آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنج‌شنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که برای آنها تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ مطابق سال گذشته خواهد بود. سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند که امسال نیز همین حدود و بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

کنکور ۱۴۰۰ از صبح امروز چهارشنبه ۹ تیر با برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد. کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از نیمه اول مرداد ماه می توانند نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کنند.

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود