دلار به خط احتیاط رسید

انتظارات در خصوص آینده برجام و نرخ حواله درهم علامت هایی هستند که بر قیمت دلار در بازار ارز امروز اثر گذار هستند.

در اولین روز هفته، جهت قیمت دلار می تواند مشخص شود. به باور تحلیل گران فنی، برگشت اسکناس آمریکایی به بالای سطح 25 هزار و 200 تومانی، راه را برای ورود خریداران جدید و افزایش قیمت هموار خواهد کرد. حال آنکه، نزول دلار به زیر مرز 25 هزار تومانی و خصوصا شکست محدوده 24 هزار و 800 تومانی زمینه ساز بالا رفتن فعالیت فروشندگان خواهد شد.

برخی از فعالان با توجه به توقف روند صعودی دلار و نزول قیمت حواله درهم در روز پنج شنبه، باور دارند که باید با احتیاط اقدام به خرید و فروش کرد. هم چنین احتمال آغاز دور تازه ای از مذاکرات هسته ای ممکن است خریداران را از بازار عقب ببرد. با توجه به این نکات، به نظر می رسد، بخشی از معامله گران روز شنبه را با احتیاط آغاز کنند و به مرور تصمیم بگیرند که در موقعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.

علامت های درهم به قیمت دلار

 به باور شماری از فعالان، در صورتی که نرخ حواله درهم به بالای محدوده 6 هزار و 900 تومانی برگردد، خریداران بازار ارز داخلی نیز فعال خواهند شد. اگر حواله درهم به زیر محدوده 6 هزار و 800 تومان برود، راه برای نزول به زیر مرز 25 هزار تومانی در بازار دلار فراهم خواهم شد.

دلار پشت خطی

امید افزایشی ها به نبود برجام

در حالی که شمار بیشتری از فعالان، معامله گران را دعوت به آرامش و احتیاط در ابتدای هفته می کنند، دسته ای از معامله گران امیدوار به ادامه روند صعودی هستند.. این دسته از معامله گران اعتقاد دارند، بازار به دلیل احتمال احیای برجام در مسیر نزولی قرار گرفته بود و در شرایط فعلی که نشانه ای از توافق هسته ای در آینده نزدیک وجود ندارد، روش کم ریسک تر آن است که در موقعیت خرید قرار بگیرند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود