محسنی اژه‌ای:
این دوره، دوره تحول و تعالی خواهد بود

رئیس قوه قضاییه گفت: محور برنامه‌های قوه قضاییه سند تحول است و این دوره دوره تحول و تعالی خواهد بود و باید همانطور که انتظار مردم است با وحدت و یکپارچگی با همه مسئولین قدم‌های بلندی برداریم.

آیین تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه صبح امروز برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در این مراسم اظهار کرد: من خوشحال بودم که کس دیگری به این سمت انتخاب می‌کردند و من در خدمت ایشان می‌بودم ولی تقدیر اینگونه بود و من دلم بسیار روشن است که با فضل پروردگار و کمک دیگران قدم‌هایی را برای قدمت به مردم و نظام برداریم.

رئیس قوه قضاییه افزود: از کسانی که در این ایام با اظهار محبت‌هایشان این طلبه حقیر را دلگرم کردند تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم که درک صحیح شرایط، اخلاص در عمل و تحمل این بار سنگین را به من عنایت کند.

وی با تأکید بر سند تحول قضایی گفت: محور برنامه‌های قوه قضاییه سند تحول است و این دوره دوره تحول و تعالی خواهد بود و باید همانطور که انتظار مردم است با وحدت و یکپارچگی با همه مسئولین قدم‌های بلندی برداریم.

محسنی اژه‌ای در ادامه به بیان محورهای اصلی برنامه‌های قوه قضاییه در دوره جدید پرداخت و گسترش عدالت در همه ساحت‌ها، مبارزه جدی تر و قاطع تر با فساد در همه عرصه‌ها و توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان‌تر و در مواردی به صورت مجانی را سه برنامه اول قوه قضاییه دانست.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی از برنامه‌های اصلی قوه قضاییه است، گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند منجر به پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه شود.

وی ایجاد سازوکارهای گسترش آزادی‌های مشروع را برنامه دیگر قوه قضاییه در دوره جدید برشمرد و اظهار کرد: آزادی‌های مشروع سازوکار و تعریفی می‌خواهد تا از آزادی‌های مشروع بیش از پیش بتوانیم دفاع کنیم.

محسنی اژه‌ای بازنگری در ارتباط ضابط و قاضی و بازنگری در نحوه سرویس‌دهی به مقامات امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی را از دیگر ضرورت‌های تحول دستگاه قضا دانست و گفت: باید به صورت گسترده برای همه اقشار جامعه آرامش ایجاد شود و از نفوذ بدخواهان به بخش‌های نظام جلوگیری شود.

وی افزود: به علاوه باید از تفحص و تجسس بی‌مورد در مواردی که اسلام و قانون اجازه نداده است، جلوگیری شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود