دلار در روی خط تحریک پذیری

ضررهای معامله گران در بازار ارز موجب شده تمایل به صعود قیمت دلار بالا باشد.

 اکثر کسانی که از اواسط شهریور تا اوایل آذر 99 اقدام به خرید دلار کردند و پس از آن،‌ موقعیت فروش نگرفتند، هم چنان در ضرر هستند.  قیمت خرید دلار در تاریخ 19 شهریورماه 25 هزار و 500 تومان بود و پس از این تاریخ، اسکناس آمریکایی تا مرز 32 هزار تومانی صعود کرد و تا اول آذرماه نیز به زیر مرز 26 هزار تومانی بازنگشت. با توجه به چنین روند قیمتی می توان گفت کسانی که در این 75 روز (15 شهریور تا یک آذر) اقدام به خرید دلار کردند و در موقعیت فروش قرار نگرفتند، در شرایط کنونی نیز در ضرر سنگینی به سر می برند.

معامله گران متضرر تمایل زیادی دارند که قیمت دلار طی هفته های آتی دچار موج صعودی تازه ای شود و تا زمانی که اخبار مثبتی از احیای برجام به گوش نرسد، فروشنده نیز نخواهند شد.

دلار

دسته دیگری از معامله گران، افرادی هستند که در یک سال گذشته بارها به بازار وارد و خارج شده اند  و به دفعات زمینه تغییرات قیمتی این ارز را فراهم آورده اند. این دسته از معامله گران اعتقاد دارند، در شرایط کنونی باید تصمیم حساسی را با احتیاط زیاد گرفت. آن ها که از قیمت های پایین تر و کانال های 21 تا 23 هزارتومان وارد بازار شده اند، تمایلی ندارند که در محدوده های فعلی اقدام به فروش ارزهای خریداری شده کنند. آن ها فعالیت آتی خود را شرطی کرده اند. برخی از آن ها می گویند، تنها اگر محدوده 24 هزار و 800 تومانی شکسته شود، فروشنده خواهند شد. با این حال، به دلیل عدم توان بازار برای شکست مقاومت 25 هزار و 200 تومان، تمایل زیادی برای افزایش خریدها نیز ندارند. به این ترتیب، می توان گفت بازیگرانی که تاثیراتی نوسانی زیادی دارند، ترجیح می دهند فعلا در بازار فعالیت خاصی را صورت ندهند و منتظر سیگنال قیمتی دلار باقی بمانند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود