تمرکز دولت روحانی به ارتباط با غرب کشور را گرفتار کرد

اسماعیل کوثری منتخب مردم تهران در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: عملکرد اقتصادی دولت روحانی در این مدت به ویژه در چند سال اخیر بسیار ضعیف بوده است و کسی نمی‌تواند این موضوع را انکار کند.

وی با اشاره به ادعای برخی از دولتمردان مبنی بر اینکه ریشه مشکلات کشور تحریم‌های خارجی است، گفت: البته بحث تحریم و جنگ اقتصادی هم وجود دارد و کسی منکر این مسئله نیست که بخشی از مشکلات ما به دلیل تحریم‌های دشمنان است، اما مشکلات اصلی ما به دلیل بی‌تدبیری‌ها و عملکرد ضعیف دولت روحانی به ویژه در زمینه اقتصادی بوده است.

کوثری متذکر شد: دولت روحانی در این هشت سال همه موضوعات کشور را وابسته به سرنوشت برجام و معطل تصمیمات غربی‌ها کرد و همین نگاه غلط باعث شد که کشور هر روز با مشکلات جدیدی روبرو شود.

*دولتمردان با ملت روراست نبودند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولتمردان با ملت روراست نبودند، ادامه داد: شخص رئیس‌جمهور و برخی از دولتمردان هیچ‌گونه صداقتی با مردم نداشتند و درباره مسائل و مشکلات کشور با مردم صادقانه صحبت نمی‌کردند.

وی یادآور شد: موید این مسئله، ماجرای گرانی بنزین است که همه دیدیم رئیس‌جمهور به جای آنکه در این باره با مردم صحبت کند و به آنان توضیح دهد که چرا این تصمیم اتخاذ شده است، گفت که خود من هم مثل مردم، صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین تغییر کرده است.

کوثری اظهار داشت: این مسئله نشان‌دهنده آن است که دولت روحانی با مردم صادق نبود و بسیاری از مسائل را از آنان پنهان می‌کرد. در حالی که آنان باید درباره موضوعات مختلفی به ویژه گرانی بنزین، تحریم‌ها، برجام، مسکن و دیگر موضوعات مهم با مردم سخن می‌گفتند.

*دولت روحانی کاملاً اقتصاد را رها کرده است

وی با انتقاد از وضعیت فعلی اقتصادی کشور، بیان کرد: دولت روحانی کاملاً اقتصاد را رها کرده است و همه می‌بینیم که قیمت‌ها هیچ‌گونه ثباتی ندارد و به ویژه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم روز به روز گران‌تر می‌شود.

کوثری درباره اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم، گفت: در شرایط فعلی درخواست مردم از دولت آینده این است که در وهله اول مشکلات اقتصادی آنان را حل و فصل کند. البته لازم است مجلس شورای اسلامی هم با دولت آینده برای رفع مشکلات کشور همراهی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود