طالبان: با دولت افغانستان درباره برقراری آتش‌بس رایزنی می‌کنیم

هیأت گروه طالبان طالبان در سفر رسمی به مسکو٬ پایتخت روسیه اعلام کرد که در مورد آتش‌بس با دولت افغانستان رایزنی کرده و درصورت نتیجه‌گیری از مذاکرات دوحه، حملات‌ خود را متوقف می‌کند.

به گزارش باطن به نقل از آناتولی، هیأت گروه طالبان طالبان در سفر رسمی به مسکو٬ پایتخت روسیه اعلام کرد که در مورد آتش‌بس با دولت افغانستان رایزنی کرده و درصورت نتیجه‌گیری از مذاکرات دوحه، حملات‌ خود را متوقف می‌کند.

این هیأت همچنین تاکید کرده که هدف طالبان «غصب کامل قدرت در افغانستان نیست، اما در مورد عدم حمله به مراکز ولایات افغانستان به واشنگتن تعهد نداده است».

در همین حال، «سهیل شاهین» یکی از اعضای این هیأت در حساب توئیتر خود نوشت: «هیأت عالی‌رتبه از دفتر سیاسی به ریاست شهاب الدین دلاور با ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس فدراسیون روسیه برای افغانستان و هیأت همراه در مسکو دیدار کرد. دو طرف در مورد تحولات جدید در کشور ما بحث کردند».

وی افزود که دلاور در این دیدار اظهار داشته که «تمام مرزهایی که اکنون تحت کنترل این گروه هستند باز و کاربردی باقی خواهند ماند. قرار نیست دیپلمات‌ها، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، سازمان‌های غیردولتی‌ و کارمندان آنها را هدف قرار دهیم».

پیش از این، «محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که یک هیأت به رهبری شیخ شهاب الدین دلاور به روسیه سفر کرده و با ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود