دبیرکل کمیته اسلامی – مسیحی حمایت از قدس و مقدسات در فلسطین درگذشت

«حنا عیسی» عضو شورای انقلابی جنبش فتح و دبیر کل کمیته اسلامی مسیحی دفاع از قدس و مقدسات آن امروز دوشنبه در رام الله بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان هم با صدور پیام تسلیت به مناسبت ضایعه درگذشت این مبارز فلسطینی، گفت که او زندگی خود را در راه دفاع از حقوق ملت فلسطین سپری کرد.

حنا عیسی استاد و کارشناس حقوق بین الملل و متولد سال ۱۹۵۷ روستای عین عریک در استان رام الله و البیره بود. وی مدرک استادی (استاد) از انستیتوی حقوق بین الملل در سال ۱۹۹۴ را داشت و کتاب‌ها و تالیفات بسیاری از جمله کتاب «الشرق الأوسط والقانون الدولی»(خاورمیانه و حقوق بین الملل) وکتاب «القانون الإداری»(قانون اداری) را به رشته تحریر درآورد.

مرحوم عیسی چندین سمت در تشکیلات خودگردان فلسطین داشت که از جمله آن می‌توان به مدیر کل وزارت دادگستری، دستیار معاون وزیر دادگستری، جانشین معاون امور مسیحی در وزارت اوقاف و امور دینی دولت تشکیلات خودگردان اشاره کرد. او نماینده کشور فلسطین در بسیاری از کنفرانس‌های منطقه‌ای و بین المللی و عضو مشاور در سازمان ادیان برای صلح جهانی بوده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود