پلیس باید با بی‌قانونی‌های علنی برخورد کند

اختتامیه جشنواره ملی گوهر فاطمی (بزرگداشت هفته عفاف و حجاب) صبح امروز در سالن کوثر فرماندهی ناجا با حضور برخی مقامات کشوری و لشکری از جمله آیت الله صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی و سردار شکاری معاون فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

آیت الله صدیقی ضمن تبریک مناسبت‌های این ماه مبارک از جمله سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و با تشکر از دست اندرکاران جشنواره ملی گوهر فاطمی اظهار داشت: آنچه در دین مبین اسلام به عنوان امرو نهی آمده ارشاد فطرت و شکوفا کردن خلقت ما است. اسلام دستور تحمیلی ندارد، اسلام دینی است که به بشر کرامت آزادی را داده و این امانت بزرگی است که موجودات دیگر نتوانستند آن را تحمل کنند.

وی افزود:، چون خداوند بشر را آزاد آفریده، آنچه انسانیت انسان را تامین و تعمیق می‌کند قدرت اراده او است. بشر با اراده اش مقتدر است و اسلحه انسان را قوی نمی‌کند، چه اسلحه دست صدام و داعش و شاه ایران هم بود، اما معجزه‌ای که دفاع مقدس ثبت کرده معجزه عزم و اراده‌ای بود که خداوند نصیب امام امت و مردم سرافراز ایران کرد.

وی همچنین گفت: خدای متعال برای بانوان و زنان بالغ مسیری را تعیین کرده که اگر می‌خواهید به کمال برسید خط شما باید این باشد. شما از خدایید و به خدا باز می‌گردید، پس باید راهش را هم پیدا کنید. یکی از مسائلی که در اسلام و ادیان آسمانی آمده سبک زندگی بانوان است. بانوان و آقایان در انسانیت مشترک هستند که این گوهر انسان نیست. گوهر انسان بارقه الهی است؛ یعنی خداوند از گوهر خود بر پیکره آدم و حوا دمیده است و ما حامل روح و بارقه خداوند هستیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً»، در این پراز بانوان هیچ از مردان کمتر ندارند. می‌توانند به عروج و بلندای کمال برسند، در دریای هستی غرق شوند و خود دریا شوند. مردم اگر به لازمه ایمان یعنی عمل صالح مجهز شوند از حیات طیبه برخوردار می‌شوند. حیات طیبه یعنی اراده انسان فولاد را آب کند و کوه‌ها را بردارد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:، چون زن و مرد از نظر تمایلات و غرائز متفاوتند مکمل هم هستند؛ لذا بانوان نیمی از پیکره جامعه انسانی هستند و مردان نیم دیگرند و این دو در کنار هم واحد اجتماعی را منسجم می‌کنند و به کمال می‌رسانند؛ لذا در قرآن در باب مسئله ازدواح از تعبیر «من انفسکم» استفاده شده است که تعبیری لطیف و گویا است. این خیلی بالاتر از اتحاد است. می‌فرماید اصلا زن و مرد دوتا نیستند. خداوند می‌فرماید که زن را از خود شما آفریدیم؛ لذا زن و مرد در واقع یک حقیقت هستند.

وی افزود: داستان آدم و حوا را خوانده اید و می‌دانید در بهشت زشتی مفهومی ندارد. بهشت جلوه کامل خدا و سفره حق است. پوشش بهشتی پوششی است در آن هیچ زشتی‌ای نمود پیدا نمی‌کند. آدم و حوا همین که از بهشت خارج شدند دیدند برهنه هستند و تا آن موقع پرده جمال الهی آن‌ها را پوشانده بود. همینکه از بهشت قدم بیرون گذاشتند آدم و حوا برهنگی را تحمل نکردند و در حالی که آموزشی هم برای پوشش نبود در درون آن‌ها نیرویی بود که برهنگی را در شان انسان نمی‌دید. پوشش لوازم انسانیت و خلاقیت در درون فطرت، طبع و جبلت انسان است. جبلت درون انسان با برهنگی نمی‌سازد. پوشش مظهر ستاریت پروردگار است و در درون انسان یک خواستی هست که خدا آن را قرار داده است.

آیت الله صدیقی در ادامه تاکید کرد: شرع ما هم با این فطرت همراهی دارد. آیات حجاب در قرآن حاکی از مطابقت شرع با تکوین است. حجاب قبل از اسلام هم در ایران بوده است و عفاف و حیا اقتضای جبلت انسان است. حجاب مبتنی بر حریم و حرمت است که هر کسی در محدوده خود مرزی داشته باشد. کشوری که مرز و مرزبان ندارد دچار هرج و مرج است. انسان‌ها اگر برای خود حرمت قائل نباشند زندگیشان دچار هرج و مرج می‌شود؛ لذا حجاب یک دژ، سنگر و پایگاه حفاظت از حرمت، شخصیت و عزمت بانوان است. خداوند برای حفظ کرامت زن حجاب را بر او واجب کرده است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود