آقامیری خبر داد:
۲۶ نفر از لیست ۴۱ نفره نهایی شدند

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت:‌ هیچ مانعی برای انتشار قراردادها نمی‌بینم و این اقدام به صلاح جامعه و مردم است. این قراردادها باید شفاف و مشخص باشند و توسط مردم رصد شوند.

به گزارش باطن «سید محمد آقامیری» منتخب دوره ششم شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فرایند انتخاب شهردار تهران توسط منتخبین شورای ششم گفت: فرایندی برای انتخاب شهردار تعریف شده است که در جلسه روز گذشته این فرایند کامل شد و براساس شاخص‌های مد نظر هر منتخب، افرادی معرفی و یک لیست ۴۱ نفره از کاندیداهای شهردار اعلام شدند.او با بیان اینکه از روز گذشته بحث و بررسی درباره اعضای این لیست آغاز شده است، گفت: از آنجایی که برخی افراد بدون هماهنگی اسامی را پیشنهاد دادند، در نتیجه قرار شد آقایان چمران و سروری با این دوستان تماس بگیرند و کسانی که تمایل دارند برای تصدی پست شهردار در معرض انتخاب قرار بگیرند نهایی شوند در نتیجه از این لیست احتمالا حدود ۲۶ نفر نهایی می‌شوند.

آقامیری با اشاره به اینکه کار گزینش از روز گذشته شروع شده است، ادامه داد: براساس مراحلی که درحال انجام است تا شروع رسمی شورای ششم شهردار تهران، گزینه‌ها مشخص شده و از روز اولی که کار خود را در شورا شروع می‌کنیم، دیگر سرپرست انتخاب نخواهیم کرد، بلکه شهردار را رسما انتخاب کنیم و از فردای آن روز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آقامیری در واکنش به اینکه ۴۱ گزینه برای شهردار آینده تهران اعلام شده، اما در گمانه‌زنی‌ها همان چند گزینه اصلی که از ابتدا به عنوان کاندیدای سمت شهردار در نظر گرفته بود، بیشتر مطرح است، اظهار کرد: اینها گمانه زنی بیرون است و اقدامی که توسط منتخبان شورا در حال انجام است، همین مراحلی است که گفتم. نمی‌توانیم جلوی گمانه زنی بیرون را بگیریم و افراد مخیر هستند هرجور می‌خواهند فکر کنند.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در واکنش به اینکه آیا شما به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در شورا فعالیت خواهید کرد؟ گفت: درباره کمیسیون‌های شورا هنوز هیچ بحثی مطرح نشده و به انتخابات داخلی شورا نپرداختیم. بعد از تعیین شهردار به مسائل مربوط به کمیسیون‌ها می‌پردازیم.

او در پاسخ به این سوال که رویکرد شورای ششم در زمینه شفافیت چیست؟ اظهار کرد: به شما قول می‌دهم که شورای ششم چه از منظر مصوباتی که به تصویب می‌رساند و چه از منظر اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد و قراردادهایی که در آنجا منعقد می‌شود، شفاف‌ترین شورا خواهد بود.

آقامیری تاکید کرد: هیچ مانعی برای این کار نمی‌بینم و این اقدام به صلاح جامعه و مردم است. قراردادها باید شفاف و مشخص باشند و توسط مردم رصد شوند. البته برخی از آن‌ها نیاز به توضیحات کارشناسی دارد که کارشناسان باید روی آن نظر دهند. شفافیت باعث بهتر شدن اقدامات و قراردادها و جلوگیری از قراردادهای نجومی می‌شود و از اتفاقاتی که جسته و گریخته در برخی از سازمان ها، شرکت ها، موسسات و حتی وزاتخانه‌ها می‌شود جلوگیری می‌کند و انشالله گرفتار قراردادهای نجومی و دور از انصاف و کارشناسی نخواهیم شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود