برگزاری مراسم‌های تجلیل و بدرقه ورزشکاران در اوج شیوع کرونا/ حواس کسی به المپیکی‌ها هست؟

در حالی که ایران در پیک پنجم کرونا قرار دارد، برخی نهادها، ارگان‌ها و افراد در آستانه آغاز المپیک توکیو اقدام به برگزاری مراسم تقدیر و بدرقه کرده‌اند.

به گزارش باطن به نقل از خبرگزاری تسنیم، با نزدیک شدن به زمان آغاز المپیک و روزهای باقیمانده نگرانی‌ها از بابت شرایط کرونا و خطرات احتمالی و عواقب ناشی از درگیری ورزشکاران و هر یک از اعضای کاروان اعزامی ایران به توکیو بیشتر می‌شود.

این نگرانی‌ها تنها مربوط به کاروان ایران نیست و‌همه کشورها در تلاشند ورزشکاران خود را در شرایط ایزوله و دور از ریسک ابتلا به این ویروس قرار دهند.

از همین رو کمیته ملی المپیک علاوه بر زمان تعیین‌شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات برای انجام تست یعنی 72 و 24 ساعت قبل از اعزام، یک مرحله تست نیز 10 روز قبل از اعزام ورزشکاران انجام داد که مرحله اول این تست از گروه اول اعزامی روز 16 تیر ماه انجام شد و‌ تست گروه دوم اواخر هفته گذشته صورت گرفت.

پس از انجام تست از گروه اول تست باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی مثبت شد اما خوشبختانه تست همه افراد گروه دوم منفی بود.

این روزها در حالی شاهد مثبت شدن تست برخی افراد در کاروان اعزامی هستیم که همه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و متخصصان نیز معتقدند که دریافت واکسن به‌معنای ایمنی صددرصدی در مقابل کرونا نیست.

در این شرایط و حساسیت‌های بالا متأسفانه برخی از فدراسیون‌ها و ارگان‌ها اقدام به برگزاری مراسم‌های تجلیل و بدرقه ورزشکاران و کادر فنی تیم‌های اعزامی به المپیک می‌کنند. این اتفاقات و اقدامات در شرایطی رقم می‌خورد که ایران وارد پیک پنجم کرونا شده است و ویروس کرونا دلتا به‌سرعت در حال انتشار است.

برای نمونه‌ می‌توان به بدرقه ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی‌های خوزستان با حضور استاندار اشاره کرد. در این مراسم یوسفی، نماینده اهواز، نجاتی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، ابراهیم نصیری، معاون توسعه ورزش و جوانان استان و مسئولان هیئت‌های ورزشی جانبازان و معلولان، کشتی، والیبال و تیراندازی استان و ورزشکارانی از جمله امین میرزازاده، کشتی‌گیر و لقمان رضایی و حبیب‌الله اخلاقی، مربی تیم ملی کشتی و سیدمحمد موسوی عضو تیم ملی والیبال در بخش المپیک و  متقیان، امان‌الله پاپی، صادق بیت‌سیاح و فالح عیاشی به‌عنوان ورزشکار و زهرا کرم‌زاده و حسین امیری به‌عنوان مربی و غلامرضا رحیمی در بخش پارالمپیک تقدیر شد.

المپیک , المپیک 2020 توکیو ,

مشابه چنین اتفاقی در اصفهان رخ داد و با حضور مسئولان استانی از یازده ورزشکار، مربی و داور اصفهانی که همراه با کاروان ورزشی ایران عازم المپیک توکیو می‌شوند، تقدیر شد.

فرزانه فصیحی دوومیدانی‌کار، مسعود غلامی و امیر غفور ملی‌پوشان والیبال و ارسلان کاظمی ملی‌پوش بسکتبال، اصفهانی‌های کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو خواهند بود.

سه‌شنبه 22 تیر نیز در مراسمی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران از علی پاکدامن، احسان حدادی، ثریا آقایی، علی داودی، حمیده عباسعلی، متین بالسینی، مصطفی حسین‌خانی و ناهید کیانی المپین‌های شهر تهران تقدیر شد.

المپیک , المپیک 2020 توکیو ,

از این دست اتفاقات در فدراسیون‌های المپیکی و سایر ارگان‌ها نیز رخ داد و شاهد بودیم که فدراسیون قایقرانی مراسمی را در یک کارخانه تولید تلویزیون با حضور همه کارگران و کارمندان این بخش و نازنین ملایی، علی‌ آقامیرزایی، افشین فرزام و ایرج اقلیمی برگزار کرد.

فدراسیون کشتی هم از این قضیه مستثنی نبود و حضور افراد فوتبالی و غیرمرتبط در این رشته از نکات عجیب بود.

درست است بحث معیشت ورزشکاران اهمیت زیادی دارد و این هدایا علاوه بر ایجاد انگیزه و دلگرمی برای آنها می‌تواند کمکی به درآمدزایی ورزشکاران کند اما مطمئناً برای خود ورزشکاران هم اولویت اصلی حضور در المپیک در سلامت کامل است نه خدای نکرده ابتلا به کرونا و از دست رفتن المپیک.‌ امروز هم قرار است در فرودگاه امام خمینی(ره) مراسم بدرقه اولین کاروان اعزامی ورزشکاران ایران به توکیو برگزار شود که این کار نیز خطرات فراوانی خواهد داشت.

مسئولان و همه افرادی که قصد ایجاد انگیزه و‌ کمک به ورزشکاران را دارند می‌توانستند این هدایا را برای آنها ارسال ‌کنند نه اینکه آنها را از قرنطینه خارج کنند و دنبال گرفتن عکس یادگاری و‌ تبلیغاتی با آنها باشند.

به گزارش تسنیم المپیک 2020 توکیو از اول تا ١٧ مرداد برگزار می‌شود و کاروان ایران با 66 ورزشکار در ١6 رشته به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود