چشم انداز قیمت دلار در انتهای تیرماه/ پیش بینی نوسان بازار ارز

در حالی که بخشی از فعالان ناتوانی قیمت دلار برای شکست سد ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی را نشانه ای از ضعف تقاضا در بازار می دانستند،‌ بخش دیگری از معامله گران خروج از مسیر نزولی را سیگنالی از آغاز دوباره روند افزایشی تلقی می کردند.

به گزارش باطن به نقل از  اقتصادنیوز، بیشتر فعالان اعتقاد دارند که قیمت دلار در آخرین هفته تیرماه دچار نوسان معنادار افزایشی نخواهد شد. از نگاه آن ها، از یک سو ضعف تقاضا در بازار مشهود است و از سوی دیگر، تعطیلی بازارهای همسایه موجب می شود که سیگنال های نوسانی خاصی به بازار داخلی ارسال نشود. به عنوان مثال گفته می شد که روز پنج شنبه معامله خاصی در بازار حواله درهم صورت نگرفت و این عامل موجب شد که دلار نتواند به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی برود.

در حالی که بخشی از فعالان ناتوانی قیمت دلار برای شکست سد ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی را نشانه ای از ضعف تقاضا در بازار می دانستند،‌ بخش دیگری از معامله گران خروج از مسیر نزولی را سیگنالی از آغاز دوباره روند افزایشی تلقی می کردند.

دلار پشت خطی

از نگاه این گروه برگشت قیمت دلار از حمایت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی و رشد تا محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی به خوبی نشان می دهد که اسکناس آمریکایی به ادامه مسیر کاهشی جواب رد داده است. این گروه از معامله گران امیدوارند که دلار با تکیه بر اخبار منفی بتواند در جهت صعود بیشتر قدم بردارد. ان ها دیشب در اتاق های گفتگوی خود بر انتظارات جدید اروپایی ها از موضوعات هسته ای ایران تاکید می کردند. گفته می شود، اروپایی‌ها علاوه بر ذخیره کردن سانتریفیوژهای ایران در انبار و مهر و موم آنها، خواستار برچیده شدن زیرساخت‌های الکترونیکی مورد استفاده برای اداره این دستگاه‌ها شده‌اند. معامله گران افزایشی انتظار دارند که ایران چنین پیشنهاداتی را نپذیرد و برجام نیز احیا نشود.

با این حال، معامله گران کاهشی اعتقاد دارند که توافق قریب الوقوع است و اختلاف اخیر، بیشتر برای چانه زنی جهت به دست آوردن امتیازات بیشتر است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود