فاز اول فرودگاه سقز افتتاح شد

فاز نخست فرودگاه سقز به‌ عنوان دومین فرودگاه استان کردستان بعد از ظهر امروز با حضور معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم از فرودگاه سقز به عنوان پروژه‌ای مهم و بزرگ در استان نام برد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی و با وجود تحریم‌ها، بهره‌برداری از این طرح، کار بسیار ارزشمند و مبارکی است.

در افتتاحیه فاز نخست فرودگاه سقز اظهار داشت: طرح بزرگی همچون فرودگاه سقز از دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب است و در این وضعیت تحریم و مشکلات اقتصادی، افتتاح و بهره‌برداری از این فرودگاه کار بزرگ و مبارکی است و امید است مردم از خدمات آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مسوولان زمینه را برای بهره‌مندی مردم از فرودگاه فراهم کنند تا این پروژه عظیم در خدمات‌رسانی به مردم شایسته استان و شهرستان سقز موثر واقع شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: فرودگاه سقز گام بزرگی برای توسعه استان است و همچنین به توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: امروز آمدیم تا از نزدیک شور و هیجان و خوشحالی مردم شریف و شایسته سقز را برای افتتاح فرودگاه این شهرستان ببینیم و امیدواریم در این روز مبارک این پروژه عظیم موثر واقع شود.

اگر فرودگاه سقز امروز افتتاح نمی‌شد 10 سال دیگر طول می‌کشید

استاندار کردستان نیز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول فرودگاه سقز به حواشی و شایعات این طرح پاسخ داد و گفت: شکر خدا تمام وعده‌ها، عملی شده است.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه فرودگاه سقز هدیه‌ای به مردم این شهرستان و منطقه است و در صورتی که این افتتاح امروز اتفاق نمی‌افتاد، ممکن بود ۱۰ سال دیگر طول بکشد ولی با عزم جهادی مسئولان و پیمانکاران این اقدام میسّر شد.

وی اضافه کرد: پرواز آزمایشی به این فرودگاه امروز انجام شد و در کمترین زمان ممکن هم، هواپیمای مسافربری در این فرودگاه به زمین خواهد نشست.

وی یادآور شد: وعده‌های بزرگ چون راه‌آهن همدان به سنندج، فرودگاه سقز و تلاش‌ها در بخش کشاورزی استان عملی شده است.

وجود فرودگاه در منطقه شمال‌غرب یک ضرورت انکارناپذیر است

مدیرکل فرودگاه‌های کردستان نیز گفت: بهره‌برداری از فاز اول فرودگاه سقز عیدی دولت به مردم استان کردستان است و این پروژه مهم بعد از چندین سال به بهره‌برداری رسید و در آینده هم بخش‌های دیگر آن به اتمام خواهد رسید.

امیرعباس نظری‌زاده افزود: همزمان با افتتاح فاز نخست فرودگاه سقز، اولین پرواز آزمایشی فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این فرودگاه به زمین نشست.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته روند احداث فرودگاه سقز به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات با تاخیر روبرو شده بود اما طی چند سال گذشته با همت مسوولان ساخت فرودگاه سرعت گرفت و فاز اول آن آماده افتتاح شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان اظهار داشت: وجود فرودگاه در منطقه شمال‌غرب یک ضرورت انکارناپذیر است و با پیگیری‌های لازم و به بار نشستن منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه این فرودگاه برای شهرهای اطراف این شهرستان ضروری است.

طول باند فرودگاه سقز ۲ هزار و ۸۰۰ متر، عرض آن ۳۰ متر و مساحت ترمینال ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

استان کردستان در حال حاضر دارای یک فرودگاه فعال در شهر سنندج است و فاز اول فرودگاه سقز نیز امروز افتتاح شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود