ارتقاءمقاومت محلی به منطقه‌ای نتیجه راهبرد شهید سلیمانی است

«هادی محمدی» کارشناس امور سیاسی منطقه با اشاره به مصاحبه روز گذشته طلال ناجی فرمانده جدید گروه مقاومت «الجبهة الشعبیه» فلسطین (جانشین احمد جبریل) که تأکید کرده بود راه قاآنی همان راه سردار سلیمانی است، گفت، قاآنی گنجینه‌ای از تجارب میدانی و راهبردی است.

طلال ناجی: سردار قاآنی همان مسیر سپهبد قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهد

محمدی در واکنش به مصاحبه فرمانده جدید الجبهة الشعبیة (جانشین احمد جبریل) به المیادین گفت، آقای طلال ناجی از رزمندگان قدیمی و همراهان احمد جبریل است. همانطور که ایشان گفت، قاسم سلیمانی خودش فرهنگ است، فرهنگ مقاومت و ایستادگی مقابل ظلم و دفاع از مظلومان؛ این فرهنگی است که سردار آن را در سطح منطقه اجرا کرد. نکته دوم در صحبت آقای ناجی این است که سردار سلیمانی، مجسمه استراتژی است چرا که از زمانی که در نیروی قدس مسئولیت گرفت، سطح عملکرد گروه‌های فلسطینی را از سطح محلی و داخلی به سطح منطقه‌ای بلکه جهانی تغییر و ارتقاء داد؛ و امروز شما نتیجه را از سر زبان آقای طلال ناجی می‌شنوید. همین راهبرد، مقاومت را به یک پیکره واحد در سطح منطقه تبدیل و آمریکایی‌ها را مجبور کرده که در سطح منطقه از جمله در افغانستان و عراق تغییر وضعیت بدهند و حتی برخی پایگاه‌ها را تغییر بدهند تا بتوانند با راهبرد جدید مقاومت مقابله کنند.

محمدی با اشاره به سردار اسماعیل قاآنی و صحبت‌های طلال ناجی درباره ایشان نیز گفت، سردار قاآنی ضمن اینکه همان روحیه و مشخصات اخلاقی از جمله تواضع و دفاع از مظلومان را دارد، یک ویژگی متمایزی از شهید سلیمانی دارد؛ و آن اینکه سردار قاآنی بسیار باتجربه است چرا که تجربه فرماندهان قبلی از جمله تجارب شهید سلیمانی را هم دارد بنابراین او گنجینه‌ای از تجارب میدانی و تجارب راهبردی است. آنچه در ابتدای مسئولیت ایشان یعنی نبرد سیف القدس رخ داد، این بود که جنگ‌های راهبردی بیش از گذشته بروز پیدا کرده. امروز جنگ، جنگ راهبردهاست و آقای قاآنی هم به اتکای تجارب فرماندهان قبلی مثل سردار سلیمانی، استاد زبردستی در جنگ‌های راهبردی است.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به سوالی درباره تقابل ایران و رژیم صهیونیستی گفت، ارزیابی شخصی من این است که سطح منازعه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی و حامیانش کاملا متفاوت از گذشته است. ما در سطحی جدید از این منازعه هستیم که ابعاد تازه‌ای دارد پس در این وضعیت، نیازمند ابزار‌های جدید و حمایت بیشتر از محور مقاومت است.

محمدی در پاسخ به سوالی دیگر درباره گزارشی از رسانه‌های اسرائیلی درباره سفر هیأتی با اعضایی ایرانی به فلسطین اشغالی گفت، اولا این اشخاص افراد باارزشی نیستند و از طرف دیگر نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی چقدر دست خالی است که در چنین شرایطی به سراغ چنین چیز‌هایی می‌رود. اصطلاحاً می‌گویند الغریق یتشبث بکل حشیش (آدم در حال غرق به هر علفی چنگ می‌زند). امروز رژیم صهیونیستی نیازمند سرمایه‌گذاری رسانه‌ای روی چنین افرادی است که نه ارزشی دارند نه در جایی شناخته‌شده‌اند. دلیل این کار تل‌آویو، دست خالی رژیم صهیونیستی است و این کار صرفاً با اهداف رسانه‌ای است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود