دمشق: سوریه در دفاع از خود درنگ نخواهد کرد

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه در واکنش به تجاوز روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که دمشق در دفاع از اراضی، ملت و حاکمیت خود لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

به گزارش باطن به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این بیانیه تاکید شد که تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه همزمان با تجاوزات تروریست ها به حومه حلب و  قطع آب استان الحسکه توسط ترکیه، در جهت  اجرای راهبردهای توطئه آمیز ژئوپلیتیک علیه سوریه به دلیل مواضعش در مبارزه علیه تروریسم و مزدوران آن در منطقه است.

بیانیه وزارت خارجه سوریه افزود: رژیم اشغالگر در ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد پنجشنبه دست به حمله هوایی تازه ای به خاک سوریه زد و از شرق بیروت پایتخت لبنان موشک هایی را به منطقه القصیر در استان حمص شلیک کرد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: حمله بزدلانه رژیم اسرائیل دو روز پس از حمله هوایی این رژیم به منطقه السفیره در جنوب شرق استان حلب و  دو روز پس از حمله یک فروند بالگرد آمریکای اشغالگر به منزلی در روستای جاموس در استان الحسکه که سه کشته برجا گذاشت، انجام شد.این حمله همچنین دو روز پس از حمله گروه تروریستی جبهه النصره به حومه غربی حلب و شهرک نبل در حومه شمالی حلب صورت گرفت که به شهادت یک زن و زخمی شدن یک دختربچه انجامید.

بیانیه وزارت خارجه سوریه ادامه داد که تداوم اقدام های تروریستی مقام های رژیم اشغالگرصهیونیستی در منطقه بدون حمایت دولت های پیاپی در آمریکا و برخی از کشورهای غربی و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنها صورت نگرفته است.

در این بیانیه آمده است: سوریه تاکید می کند که ادامه نادیده گرفتن حملات و جنایات اسرائیل از سوی جامعه جهانی و تشدید این رویه در برهه اخیر، آنها را شریک جنایات اسرائیل و همچنین  در کنار گروههای تروریستی مانند جبهه النصره و داعش و دیگر گروههای تروریستی قرار می دهد. سوریه همچنین تاکید می کند که لحظه ای در دفاع از اراضی، ملت و حاکمیتش با همه ابزار و همه راه ها طبق قانون اساسی خود و منشور سازمان ملل و قانون بین المللی، درنگ نخواهد کرد.

این بیانیه همچنین بی توجهی های سازمان ملل نسبت به تجاوز های رژیم صهیونیستی را یادآوری و تاکید کرد که دمشق بارها از شورای امنیت خواسته است حملات اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را محکوم کند و اقدامات قاطع و فوری برای توقف این حملات انجام دهد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود