دولت ما نبود چگونه کرونا کنترل می‌شد؟

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (شنبه ۹ مرداد) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت بهداشت اظهار داشت: از سال ۹۳ یکی از اهداف دولت طرح تحول سلامت بود و در دولت دوازدهم هم برخلاف جنگ اقتصادی همچنان ادامه پیدا کرد و اگر این طرح در دولت یازدهم و دوازدهم نبود معلوم نبود که در برابر کرونا چگونه می‌توانستیم مقاومت کنیم.

وی افزود: از لحاظ تجهیزات و امکانات ما در طول کمتر از دو سال گذشته ۱۳ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم در شهریور پارسال ما در یک روز ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و هزاران تخت دیگر هم در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

روحانی یادآور شد: پروژه بیمارستان هزار تختخوابی در تهران تا ۹۷ درصد پیشرفت داشته است و در هفته آینده آماده افتتاح می‌شود. این نشانگر تحول ویژه در بخش سلامت هم از نظر زیرساختی و هم نیروی انسانی است، اینکه ما در ایام کرونا تخت‌های بیمارستانی را دوبرابر کردیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر کارنامه دو دولت یازدهم و دوازدهم را هرکسی بدون انصاف هم داوری کند، در چند چیز نمی‌شود کسی منکر واقعیت خدمت دولت شود، یکی از آن‌ها طرح تحول سلامت است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

وی گفت: در طرح تحول سلامت به جای آوردن مریض از نقاط مختلف به مراکز درمانی، پزشکان متخصص را به مناطق دور افتاده و محروم بردیم.

روحانی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر ۷ برابر شدن تخت‌های بیمارستانی در سیستان و بلوچستان، گفت: این آمار نشان می‌دهد که در این دولت برای مناطق محروم کار‌های بیشتری انجام شده است و اهتمام بیشتری هم برای محرومیت زدایی و هم عدالت و توسعه در بخش سلامت داشته ایم.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو هزاران تخت بیمارستانی و از جمله یک بیمارستان هزار تختخوابی که بیش از ۹۷ درصد عملیات ساخت آن انجام شده نیز به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: در بخش سلامت کشور به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی تحول چشمگیری رخ داده و اهداف دولت در این زمینه یعنی محرومیت‌زدایی، عدالت و توسعه نظام سلامت به نحو قابل قبولی محقق شده است.

روحانی همچنین از همه کسانی که در استان‌های مختلف کشور برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تلاش می‌کنند قدردانی کرد و اظهار داشت: پیک پنجم کرونا در بسیاری از استان‌ها بلندتر از همه پیک‌های گذشته بوده و در برخی استان‌ها هنوز به بالاترین نقطه خود نرسیده است و باید از کسانی که فداکارانه در میدان مقابله با این ویروس خطرناک تلاش کرده و موجب آرامش و دلگرمی مردم هستند صمیمانه سپاسگزاری کنم.

رئیس جمهور با اشاره به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در روز‌های اخیر تصریح کرد: امروز در بسیاری از استان‌ها واکسیناسیون افراد بالاتر از ۵۵ سال آغاز شده است. البته متاسفانه سطح رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته که مردم باید نسبت به مراعات این دستورالعمل‌ها حتی پس از واکسینه شدن توجه و اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود