هیل: سیاست بایدن در اعمال فشار بیشتر بر ایران موجب تشدید تنش‎ها خواهد شد

وبگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا در تحلیلی نوشت، سیاست دولت بایدن برای اعمال فشارهای بیشتر به ایران با هدف بازگرداندن تهران به تعهدات ذیل برجام، موجب تشدید تنش‌ها خواهد شد.

به گزارش باطن به نقل از وبگاه اطلاع‌رسانی کنگره، در حالی که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران متوقف شده است و دولت آمریکا اعلام کرده است که منتظر انتقال قدرت سیاسی در ایران است، به‌نظر می‌رسد دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به‌دنبال تشدید فشارها علیه ایران است تا این کشور را برای بازگشت به تعهدات برجامی مجبور کند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا گزینه‌هایی را برای تشدید فشار به تهران روی میز دارد که از آن جمله می‌توان به تشدید محدودیت‌های مربوط به صادرات نفت و اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی اشاره کرد.

این تحلیل در ادامه افزود: سیاست دولت بایدن برای اعمال فشارهای بیشتر به ایران با هدف بازگرداندن تهران به تعهدات ذیل برجام، موجب تشدید تنش‌ها خواهد شد آن هم در شرایطی که تلاش‌های زیادی طی ماه‌های اخیر برای احیای توافق هسته‌ای انجام شده است.

پیش از این نیز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرده بود که دولت بایدن قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه‌های پهپادی و موشک‌های هدایت‌شونده ایران وضع کند.

رابرت آینهورن تحلیلگر ارشد اندیشکده بروکینگز در این باره گفت: مذاکرات وین احتمالاً پس از تحلیف ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران از سر گرفته خواهد شد ولی به‌نظر من اختلافات فاحش و زیادی در این مذاکرات بین اعضا ایجاد خواهد شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود