دولت و مجلس ایران تاکید ویژه‌ای بر توسعه تبادلات اقتصادی با سوریه دارند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه) با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی سوریه به کشورمان اظهار داشت: تبادل هیات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی میان دو کشور نشان دهنده عمق روابط راهبردی تهران و دمشق است.

وی در ادامه اظهار کرد: پیرو سفر هفته گذشته به سوریه تاکید می کنم که دولت و پارلمان جدید جمهوری اسلامی ایران دور تازه ای از روابط را در سطح عالیتر با کشورهای همسایه بالاخص کشورهای اسلامی خواهد داشت و در آینده نزدیک شاهد این امر خواهید بود.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: امیدوارم مجموع مذاکرات سفر اخیر ما به سوریه تا پیگیری های مجدانه دولت ها و مجالس دو کشور به زودی محقق شده و به مرحله عملیاتی برسد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی تاکید ویژه ای بر توسعه روابط به ویژه تبادلات اقتصادی با دولت سوریه دارند.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار گفت: برای من جای بسی افتخار است که بشار اسد شخصاً من را به عنوان نماینده خود برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به ایران اعزام کرده است.

وی افزود: در دیدار با آیت الله رئیسی به سفر موفقیت آمیز اخیر جنابعالی به سوریه اشاره کرده و امیدواریم تبادل هیات ها و رایزنی های مستمر به تقویت و تحکیم ارتباطات منجر شود.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به روابط دیرینه میان دو کشور تاکید کرد: روابط میان ملت و دولت سوریه بسیار عمیق بوده و این مسئله زمینه های مناسبی برای گسترش روابط تجاری فراهم می آورد.

صباغ ادامه داد: مجالس ایران و سوریه نقش مهمی در استحکام و گسترش مناسبات فیمابین دارند، زیرا رهبران دو کشور تاکید ویژه ای بر تحکیم و تعمیق ارتباطات دارند.

رئیس مجلس سوریه در پایان گفت: حضور هیات پارلمانی سوریه در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده عزم و اراده ویژه دولت و پارلمان سوریه برای توسعه و گسترش مراودات با ایران است.

گفتنی است وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی و نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه نیز در این دیدار حضور داشتند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود