مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رسما برگزار شد

مراسم تحلیف رئیس جمهور هشتم با حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی عصر امروز(پنج‌شنبه) با حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر رؤسای قوای مقننه و قضائیه و مسؤولان ارشد کشور، سران، مقامات و هیئت‌هایی از چندین کشور خارجی نیز حضور دارشتند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در این مراسم سخنرانی  کردند و پس از آن آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حضور رئیس قوه قضائیه برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی سوگند یاد نمود.

رئیس دولت سیزدهم همچنین پس از امضای متن سوگند و تحویل آن به دبیر شورای نگهبان، به عنوان آخرین نفر در مراسم تحلیف سخنرانی نمود.

هیئت‌های سیاسی و پارلمانی خارجی و نیز شخصیت‌های کشوری و لشکری دعوت شده به مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 بر اساس آمار اعلام‌شده ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف شرکت کردند، از بین این مقامات ۱۰ رئیس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشور‌ها و همچنین فرستاده ویژه و نواب رؤسای مجالس، رؤسای کمیسیون‌ها و هیئت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا نمودند.

همچنین رؤسای مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D ۸ در این مراسم شرکت کردند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود