عملیات روانی اسرائیل علیه ایران

ایران آتش‌افروزان اشغالگر را رسوا و پشیمان خواهد کرد

سفیر کشورمان در فرانسه گفت: ایران کماکان با خردورزی و هشیاری راهبردی خاص ایرانیان، آتش افروزان اشغالگر را بیش از گذشته بخصوص در این برهه زمانی بسیار حساس، رسوا و پشیمان خواهد کرد.

به گزارش سفارت ایران در پاریس، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در فرانسه در واکنش به اتهام‌زنی اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران به عنوان کشوری که بیشترین ساحل را با خلیج فارس و دریای عمان دارد و به عنوان تنها کشوری با سابقه تمدنی چندهزار ساله همواره در طول تاریخ حیات خود در جهت تحکیم صلح و ثبات منطقه و صیانت از امنیت خلیج فارس و آزادی کشتیرانی تلاشی وافر داشته است.

 

ایران آتش‌افروزان اشغالگر را رسوا و پشیمان خواهد کرد

 

وی افزود: صلح و ثبات و آزادی کشتیرانی و تأمین امنیت آبراه‌های راهبردی در خلیج فارس و دریای عمان و حتی در دیگر نقاط جهان یک اصل و ضرورت غیرقابل انکار برای ایران محسوب می‌گردد.

قاسمی گفت: افراط گرایان اشغالگر و هم پیمانان آنان در آن سو و این سوی جهان با نگرانی و خشم از امکان استمرار و پیشرفت روند دیپلماتیک و مذاکرات و رویکردهای جدید در دولت آمریکا و تاکید بر حل و فصل موضوعات پیش رو از کانال‌های سیاسی، با تمام توان و در جهت تخریب این روند گام برمی دارند و در این مسیر شیطانی خود، از هر نیرنگ و حیلتی به منظور فراهم آوردن یک فضای غیرسازنده و مخرب و تلاش برای جنگ افروزی بهره می‌گیرند.

سفیر کشورمان در فرانسه افزود: تکیه بر اتهامات واهی و بی‌اساس و سناریوهای خودساخته عناصر ثالث نوعی مین گذاری در مسیر عقلانیت و اخلال در روندهای دیپلماتیک و رفتاری نابخردانه است. ماجراجویی‌های اخیر آنان در حادثه کشتی «مرسر استریت» نه نخستین توطئه و نه آخرین اقدام ایران ستیزانه آنان خواهد بود. ایران هوشیارتر از هر روز از اینگونه دام‌های چند منظوره جنگ طلبانه عبور خواهد کرد.

وی همچنین گفت: ایران با شدت تمام از هرگونه اقدام و توطئه در ایجاد نابسامانی و ثبات زدائی که امنیت و آزادی کشتیرانی و حمل و نقل را در این منطقه حساس از جهان هدف قرار دهد، ابراز انزجار کرده و آنان را محکوم می‌کند. ایران کماکان با خردورزی و هشیاری راهبردی خاص ایرانیان، آتش افروزان اشغالگر را بیش از گذشته بخصوص در این برهه زمانی بسیار حساس، رسوا و پشیمان خواهد نمود.

 

پاسخ سختی به هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی علیه ایران خواهیم داد

فرمانده هوا و فضای سپاه در واکنش به تهدیدات صهیونیست‌ها علیه ایران گفت: به هرگونه تحرک دشمن جواب سختی خواهیم داد و آنها چنین غلطی نخواهند کرد.

پاسخ سختی به هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی علیه ایران خواهیم داد

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله پهپادهای ایرانی به کشتی اسرائیلی در دریایی عمان و تهدید حمله به ایران توسط اسرائیل گفت: ایران امتحان پس داده است و به آزمایش مجدد نیاز ندارد. آیا آنها دوست دارند ما را آزمایش کنند؟

حاجی‌زاده عنوان کرد: ما را آزمایش کردند و می‌دانند با چه پاسخی روبرو خواهند بود. ما هم قدرت داریم و هم اراده به کارگیری قدرت.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت تعرض به ایران چه اقدامی خواهید کرد؟ گفت: حتماً جواب سختی خواهیم داد و آنها چنین غلطی نخواهند کرد.

سندسازی اسرائیل علیه ایران، عملیات روانی است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا دنبال تعامل با ایران نبوده و ‌نیست، گفت: تا زمانی که سایه رژیم صهیونیستی بر آمریکا وجود دارد، شیوه آنها در مواجهه با ایران تغییری نمی‌کند.

آمریکا دنبال تعامل با ایران نیست/ سندسازی اسرائیل علیه ایران، عملیات روانی است

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) در آئین تقدیر از اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگار هم می‌تواند کشور را به سمت و سوی یک جریان هدایت کند و هم می‌تواند هجوم جریانی به سمت کشور را سد کند؛ در همین رابطه باید گفت که خبرنگاری در مقوله فرهنگ‌سازی برای مردم نقش اساسی و کلیدی دارد.

شکارچی افزود: در جنگ روایت‌ها، خبرنگاری که با فکر کار می‌کند می‌تواند بر دسیسه‌های دشمنان غلبه کند. به عنوان نمونه در ترور شهید فخری‌زاده خبرنگاران خوب عمل کردند اما برخی مسئولان خوب عمل نکردند.

وی تصریح کرد: کشورهای دیگر بر اساس منافع احزاب و اسپانسرهای خود عمل می‌کنند ولی در اینجا باید خبرهای ما باعث اقتدار مجموعه نظام شود چون یکی از مهم‌ترین عناصر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، خبرنگاران هستند. خبرنگاران می‌توانند پیام انقلاب را به سایر نقاط جهان ارسال کرده و در همین رابطه می‌توانند از تحریف وقایع نیز جلوگیری کنند.

سردار شکارچی عنوان کرد: خبرنگاران عنصر اعتماد بخش در جامعه ما هستند اما دشمن می‌توند رسانه‌ای را متهم کند و هیبت آن رسانه را در جامعه بشکند.

وی در ادامه عنوان کرد: مطالبه گری و تشریح خدمت رسانی در نیروهای مسلح می‌تواند اقتدار بخش و اقتدارزا باشد، البته گاهی هم اگر به درستی کار انجام نشود می‌تواند اقتدار زدا باشد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: هر خبری می‌تواند بسترساز مقابله با دشمنان باشد البته عکس این موضوع نیز وجود دارد؛ موضوعی‌که بعضاً در برخی مواقع رعایت نمی‌شود.

سردار شکارچی ادامه داد: بر خلاف آمریکا، انگلیس و اسراییل که راهبردشان ایجاد ناامنی است، بخصوص رسانه‌های سعودی که به جمع آنها اضافه می‌شوند تا ایران هراسی را تشدید کنند، راهبرد ایران تقویت امنیت در خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم با دشمنان تقابل داشته باشیم‌، اجازه نمی‌دهیم صحنه نبرد پیرامون خودمان باشد، گفت: دشمنان همزمان با مراسم تحلیف جنگ رسانه‌ای علیه ایران را آغاز کردند و امروز هم به دنبال سندسازی برای اقدامات خود هستند. بر همین اساس است که امروز آمریکایی‌ها عنوان می‌کنند قطعاتی از پهپادهای ایران را از آب خارج کردند؛ این برای آنها سند می‌شود ولی این سند در کدام آزمایشگاه تشخیص داده شده که متعلق به ایران است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: روش آمریکایی‌ها همین شیوه است که داستان سرایی می‌کنند تا بواسطه آن ایران را متهم سازند و این اقدام آنها هم ناشی از یکپارچگی و یک‌دستی در مجموعه نظام است؛ لذا بر همین اساس راهکاری که برای فشار به ایران انتخاب کردند چنین شیوه‌ای است.

سردار شکارچی ادامه داد: ما از دشمنان هیچ انتظاری جز دشمنی نداریم؛ آمریکا دنبال تعامل نبوده و نیست. آنها همواره دنبال براندازی در ایران بودند و تا زمانی هم که سایه رژیم صهیونیستی بر این کشور وجود دارد، شیوه آنها در مواجهه با ایران تغییری نمی‌کند.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد با دشمنان مقابله کنیم به صورت آشکار آن را اعلام خواهیم کرد؛ مانند اقدامی که در عین‌الاسد انجام دادیم. بنابراین داستان سرایی اخیر دشمنان برای عملیات روانی است و این هم ناشی از وحشت آنها از یکپارچگی نظام‌اسلامی ایران است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: البته تهیه سند جعلی کار زیاد سختی نیست چون صهیونیست‌ها دست بالایی برای تهیه اسناد جعلی دارند حتی ایجاد یک انفجار بر روی یک کشتی هم کار سختی نیست.

واکنش سفارت ایران در لندن به اظهارات نماینده انگلیس در سازمان ملل

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در پاسخ به صحبت های نماینده انگلیس در سازمان ملل تاکید کرد که تامین غذا و کالاهای مورد نیاز ایران، سال هاست که به دلیل تحریم و حمله به کشتی های ایرانی دچار اختلال شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در یک پیام توئیتری به صحبت های اخیر باربارا وودوارد نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل که گفته بود “غذای ما و کالاهای ما به امنیت دریانوردی وابسته است و به این دلیل حقوق بین الملل از ایمنی دریایی دفاع می کند” واکنش نشان داد.

سفارت ایران در پیام خود، فیلم سخنان نماینده انگلیس در سازمان ملل را منتشر کرده و نوشت: نکات خوبی است. غذا، کالا و کشتیرانی تجاری ایران هم سال هاست که به دلیل تحریم‌های غیرقانونی یا حمله به کشتی هایش در معرض خطر قرار دارد. اما هیچ واکنشی صورت نگرفت.

 

واکنش سفارت ایران در لندن به اظهارات نماینده انگلیس در سازمان ملل

در ادامه این پیام آمده است: حقوق بین الملل باید درخصوص همه اجرا شود و برای همه کار کند. چنین اتهام بزرگی نیاز به اسناد و شواهد قوی (برای اثبات) دارد.

 

انگلیس: ایران مسئول حمله به کشتی است!

نماینده انگلیس در شورای امنیت به دنبال جوسازی رسانه ای و طرح اتهام های بی اساس در زمینه حملات به کشتی مرسر استریت در دریای عمان مدعی شد که لندن می‌داند ایران مسئول حمله به این کشتی است و آن را عامدانه و هدفمند خواند.

انگلیس: ایران مسئول حمله به کشتی است!

«باربارا وودوارد»، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد، بعد از اتمام نشست شورای امنیت برای بررسی حمله به کشتی مرسر استریت در توییتر نوشت: «انگلیس اعضای شورای امنیت را در جریان ادله‌اش درباره آنچه اتفاق افتاد قرار داد. شواهد، روشن و گویا هستند. انگلیس می‌داند که ایران مسئول حمله به مرسر استریت بوده است. ما می‌دانیم که این اقدام عامدانه و هدفمند بوده است.»

وودوارد همچنین در یک کنفرانس خبری بعد از این نشست گفت: «هیچ توجیهی برای آنچه اتفاق افتاد-یعنی حمله با مجوز دولت علیه یک شناور غیرنظامی که در حال گذر از آب‌های بین‌المللی بوده- وجود ندارد. متأسفانه دو فرد غیرنظامی که یکی شهروند انگلیس و دیگری شهروند رومانی بودند در نتیجه بی‌اعتنایی ایران به قوانین بین‌المللی جانشان را از دست دادند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اقتصاد جهان- اعم از غذا و کالاهای ما- به امن بودن تردد کشتی‌های تجاری بستگی دارد. به همین دلیل است که ما مجموعه‌ای از قوانین بین‌المللی داریم که از آزادی تردد دریایی حراست می‌کنند.»

وودوارد در ادامه گفت: «احترام به این قوانین برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی ضروری است. این یکی از اصول پذیرفته شده در سراسر نظام جهانی است و شورای امنیت، هفته آینده یکبار دیگر درباره امنیت دریانوردی بحث خواهد کرد.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل در ادامه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «ایران به این قوانین احترام نمی‌گذارد. فعالیت‌های ایران و حمایتش از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازند. بنابراین، پادشاهی متحده از ایران می‌خواهد این فعالیت‌ها را متوقف کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد در تقویت ثبات منطقه، نقشی سازنده ایفا کنند.»

انگلیس در روزهای گذشته در کنار مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا طرح ادعاهای بی‌اساس درباره حمله ایران به کشتی رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است. ساعاتی قبل‌تر «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در توییتر نوشت: «من از محکومیت جهانی حمله ایران به کشتی مرسر استریت استقبال می‌کنیم. این، نقض آشکار و فاحش قوانین بین‌المللی بود و انگلیس به همکاری با متحدانش برای محافظت از جان انسان‌ها و حفظ آزادی تردد دریایی ادامه خواهد داد.»

انگلیس در جلسه دیگری که روز سه‌شنبه در شورای امنیت برگزار شده بود بدون ارائه هیچ مستنداتی مدعی شد «بسیار محتمل است» ایران هفته گذشته با استفاده از یک یا چند پهپاد این نفتکش را مورد حمله قرار داده باشد که به کشته شدن دو نفر از خدمه آن منجر شد.

وزیران خارجه گروه هفت روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان ادعا کردند که تمام شواهد ایران را مسئول حمله به این کشتی نشان می‌دهد.

 

وزیر جنگ اسرائیل: برای هر سناریویی آماده هستیم

وزیر جنگ اسرائیل روز جمعه در یک تماس تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خواهان اقدام ایالات متحده و جامعه بین المللی برای متوقف کردن حملات از لبنان شد.

وزیر جنگ اسرائیل: برای هر سناریویی آماده هستیم

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل روز جمعه در یک تماس تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خواهان اقدام ایالات متحده و جامعه بین المللی برای متوقف کردن حملات از لبنان شد.

به نقل از خبرگزاری سما، وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تماس تلفنی قبل از بمباران سایت‌های حزب الله لبنان در اسرائیل انجام شده بود.

 گانتس در این تماس، آستین را در جریان حملات دو روز گذشته به اراضی اشغالی قرار داد.

وی به آستین گفت که سرویس‌های امنیتی اسرائیل “برای هر سناریویی آماده هستند و برای دفاع از شهروندان اسرائیل علیه حزب‌الله و نیروهای وابسته به آن عمل خواهند کرد.”

گانتس مدعی شد که اسرائیل “به همراه جامعه بین المللی آماده انتقال کمک‌های بشردوستانه به لبنان از جمله کمک‌های مستقیم در صورت نیاز” است.

اوایل روز جمعه گانتس، در پی تبادل آتش بین حزب الله و ارتش اسرائیل ، گفت که اسرائیل خواهان آرامش امنیتی با لبنان است ، اما در عین حال تهدید کرد که” اسرائیل می‌تواند اوضاع لبنان را حتی وخیم‌تر کند.”

گانتس افزود: “در مرز شمالی تبادل آتش صورت گرفت. ما به این رویدادها واکنش نشان دادیم و قصد نداریم اجازه دهیم حزب‌الله با ما بازی کند و حزب‌الله این را می‌داند.”

گانتس افزود: “وضعیت لبنان شکننده است و ما می‌توانیم آن را آسیب پذیرتر کنیم. ما به حزب‌الله ، ارتش لبنان و دولت لبنان توصیه می‌کنیم که با دولت اسرائیل وارد جنگ نشوند. ما هیچ منافعی در کشور لبنان نداریم، به جز آرامش امنیتی.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود