سالک در گفت‌وگو با باطن:
معضلات کشور جای تعلل باقی نگذاشته‌اند/ رئیسی دولت و غیردولت را به میدان بیاورد

به گزارش باطن، نماینده سابق اصفهان با بیان اینکه مردم منتظر چشیدن طعم دولت گام دوم انقلاب و بهبود اوضاع به نفع خودشان هستند به باطن گفت: عملکرد دولت آقای روحانی جامعه را تشنه تغییرات در بدنه مدیریتی و اجرایی کشور و دگرگونی اوضاع به نفع مردم کرده بود و بر همین اساس نیز آقای ابراهیم رئیسی با اقبال مناسبی از سوی مردم مواجه شدند. مردم باید اقدامات سریع، قاطع و انقلابی رئیس‌جمهور جدید برای اصلاح رویه‌های گذشته و پشت سر گذاشتن بسیاری از مسائل نادرست گذشته را مشاهده کنند تا امیدواری به آنان بازگردد. من امیدوارم آقای رئیسی متوجه تک تک روزهایی که از مسئولیت ایشان می‌گذرد باشند و از هر روز آن به نفع خدمت‌رسانی برای مردم استفاده کنند.

احمد سالک تاکید کرد: عرصه حکومت و اداره کشور خیلی سریع از مدیران آزمون و نمره دیکته می‌گیرد و بنابراین وقت فرصت‌سوزی نخواهد بود. وزن و عیار دولت‌ها خیلی سریع با نخستین دستورات، اقدامات و جهت‌گیری‌ها آشکار خواهد شد و رویکردهای کلی حاکم بر قدرت عمل و مانور آنها در میدان‌های اجرایی کشور را نشان خواهد داد. کابینه دولت سیزدهم خیلی سریع باید شکل بگیرد و برای اساسی‌ترین معضلات کشور فورا فکری کرد. برای برخی از بحران‌ها دیگر نمی‌توان معطل کرد و باید همه ظرفیت‌های قانون‌گذاری و همراهی سایر قوای حاکمیتی را به کار گرفت تا باری از روی دوش مردم برداشت.

سالک کنترل و مدیریت بیماری کرونا در کشور را اصلی‌ترین محک دولت رئیسی دانست و گفت: کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون عمومی حداقل انتظار مردم از دولت آقای رئیسی است. آنها می‌خواهند همه اختلافات مدیریتی در نظام اداری کشور کنار گذاشته شود و واکسن انبوه در اختیارشان قرار گیرد. تهیه این واکسن چه از داخل باشد چه از خارج بر ترمیم اعتماد عمومی مردم که در سال‌های اخیر بسیار آسیب دیده است تاثیر خواهد گذاشت. مردم می‌گویند اگر دولت آقای روحانی با ناکارآمدی از واکسیناسیون عمومی مردم غافل ماند، دولت آقای رئیسی با مدیریت جهادی باید این مسئله را خاتمه دهد. باید تمام قوا و نیروهای حاکمیتی را تجهیز کند و یک‌بار برای همیشه به این موج‌های کشتار کرونا در کشور پایان دهد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره معیشت مردم و تنگناهای اقتصادی حاکم بر آنان تصریح کرد: برخی از این مشکلات ناشی از عملکرد ضعیف دولت سابق و برخی وابسته به فشارهای تحریمی بیگانگان هستند. صف مرغ و اقلام دیگر ربطی به خارج ندارد. آقای رئیسی با چینش هرچه سریع‌تر کابینه می‌تواند کنترل ارزاق عمومی مردم را در دست بگیرد و آن را به شیوه منظم و مرتب خود برگرداند. مدیران توانمند کمترین کاری که قادرند صورت دهد همین مسئله است. در عین حال همان‌طور که آقای رئیسی خودشان هم گفته‌اند از مسائل خارجی غافل نیستند و به‌طور حتم باید مسئله تحریم‌ها نیز برداشته شود تا بار مردم کم شود. هیچ چیز نباید مسئله مردم را در بن‌بست نگه دارد و منافع آنان در اولویت نخست قرار دارد.

او تاکید کرد: همه جایگاه‌ها و مناصب ریاست‌جمهوری باید با تجهیز اختیارات و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی فعالیت آنها فعال شوند و هیچ‌کدام از اسامی و نام‌های کابینه دولت آقای رئیسی نباید منفعل و در حاشیه بماند. همه آنها باید به خدمت مردم دربیایند و گرهی از مشکلات آنان باز کنند. وزرای اقتصادی کابینه باید بدرخشند و تیم دیپلماسی با جلب رضایت همه نیروهای داخلی تحریم‌ها را بردارد. انقلاب اساسی در ارگان‌ها و سازمان‌ها دولتی باید رضایت را به مردم بازگرداند و با حذف بوروکرواسی‌های زائد دست و پای مردم را برای رونق کسب و کارشان باز کند. دیگر زمان معطل کردن باقی نمانده است و اختلافات هیچ معنایی ندارد. همه باید از خودشان بگذرند و دولت را همراهی کنند تا هر چه سریع‌تر مردم به مدار معمولی زندگی خودشان برگردند و این فشارها از روی دوش‌شان برداشته شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود