گفتگو با مردی که دغدغه شهروندانش را دارد
پارس آباد محور اقتصاد و کشاورزی است

باطن: فرمانداران در قلمرو و ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور هستند، فرمانداران عامل و ایجاد ارتباطات دوسویه در جهت همگرایی مردمانی هستند تمام رویاها و آرزوهای شان را در آبادانی شهرشان جستجو می کنند.

ابراهیم امامی فرماندار پارس آباد یکی از شخصیت هایی است که این فاکتورها را دارد، می شناسند  و رمز موفقیت را نیز در آن می بیند، به همه طیف های  اجتماعی با نگاه تکریم می نگرد و دغدغه شهروندان را مسئولانه پیگیر می باشد.

امامی خودش را خادم مردم می پندارد،بی آلایش و بدون تکبر است، مردمی است و در میان مردم حضور دارد، در زیر گفتگو باطن با فرماندار نمونه شهرستان پارس آباد مغان می خوانید:

 

پاسخگوی نیازمندی ها هستیم

پارس آباد به عنوان بزرگترین شهرستان استان اردبیل دارای  پتانسیل های فراوان است، انتظارات به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان بالاست و تلاش مجموعه ما در فرمانداری همواره رضایت خدا در رضایت خلق او بوده است و ما باید به عنوان مسئول پاسخگوی به درخواست ها و نیازمندی‌های آنها باشیم.

 

برای زیرساخت ها قدم های بزرگی برداشته شده است

زمینه ایجاد زیرساخت های زیربنایی شهرستان  به ویژه در حوزه راه، ترانزیت هوایی، راه آهن قدم های مثبت و موثری برداشته شده است، عملیات اجرایی چهار بانده پارس آباد به سربند  و سربند به مشکین شهر در تمامی فازها با قدرت و سرعت تمام در حال اجرایی است، با روند سرعتی که به پروژه وارد شده است پروژه چهارباندی پارس آباد به سربند و سربند به مشکین شهر سال ۱۴۰۰به طول 30 کیلومتر تکمیل خواهد شد ، این یک امر ضرورت جدی برای شهرستان پارس آباد است.

بسترسازی برای توسعه فرودگاه پارس آباد و دایر کردن پرواز های نیمه سنگین و باری در سطح شهرستان از هدف گذاری های اصلی ما محسوب می شود شود ،برنامه های وسیع و خوبی در این زمینه طراحی و قدم های بزرگی برداشته شده است است. عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل- میانه مطلوب است و ادامه آن به شهرستان پارس آباد یکی از اتفاقات خوشایند در بخش ریلی خواهد بود و اتصال آن به خط آهن کشورهای همسایه راهبرد بزرگ و اصلی اساسی برای پارس آباد در آینده ای نزدیک است.

پارس آباد محور اقتصاد و کشاورزی است

پارس آباد قطب  اقتصادی و کشاورزی است و باید بتوانیم در این شهرستان قابلیتهای بالای صنعتی در بخش کشاورزی داشته باشیم، یکی از اهداف اصلی این است از صادرات محصولات خام پارس آباد جلوگیری کنیم.

با توجه به اینکه سالانه دو میلیون تن محصولات کشاورزی در حال تولید هست می بایست با تعریف سیاست های جامع بتوانیم محصولات را  با ارزش افزوده بالا تولید کنیم و با ایجاد زنجیره تولید و زنجیره ارزش ، مدیریت عالی در این حوضه ها داشته باشیم.

یک نکته مهم و اساسی در این بخش مورد توجه است، وظیفه و رسالت مسئولان و دست اندرکاران این است با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی افزایش تولید و ارزش افزوده مورد نیاز را داشته و محصولاتی با استانداردهای ملی و بین المللی تولید کنند، دشت مغان در تاریخ کشاورزی جزو یکی از چهار دشت حاصلخیز کشور است و این قابلیت و توانایی را نه تنها در داخل کشور بلکه در دنیا  دارد تا محصولاتی بی نظیر و نمونه تولید کند.

منطقه آزاد و بارانداز ریلی با کشور آذربایجان احداث می­شود

با جدیت و اهتمام ویژه به دنبال توسعه روابط همکاری‌های مشترک بین ایران و آذربایجان کشور دوست همسایه هستیم.

بستر سازی استراتژیک جهت ایجاد منطقه آزاد و بازارچه مشترک با این کشور از طریق دستگاه دیپلماسی انجام و احداث ایجاد بارانداز ریلی در شهرستان برای دستیابی به بازارهای جهانی و منطقه‌ای به ویژه اوراسیا هدف عمده و اساسی ماست و باید بتوانیم این بستر را انجام دهیم، بستری که می تواند از لحاظ اقتصادی کمک شایانی به منطقه داشته و درآمدزایی زیادی به وجود آورد. استان اردبیل بیشترین مرز مشترک را با جمهوری آذربایجان دارد و تلاش می‌کنیم با توسعه این منطقه رابطه تجاری  ایران و آذربایجان را افزایش دهیم. اتصال خط ریلی و پایانه مرزی و شهرک مشترک تجاری یک کار بزرگ و البته و همه جانبه است این توضیح را باید گفت که در این راستا زمینه ایجاد زیرساخت های شهرستان به ویژه راه، ترانزیت هوایی و راه آهن قدمهای موثری برداشته شده است.

سد خدا آفرین بزرگترین طرح آبی خاکی است

آبگیری سد خداآفرین به عنوان بزرگترین طرح آبی خاکی اتفاق بزرگ و خوشایندی است،بدون شک آبگیری سد خداآفرین و افتتاح رسمی آن می تواند علاوه بر تاثیرگذاری منطقه ای در قالب تحکیم روابط میان دو کشور همسایه و برادر ایران و جمهوری آذربایجان، دستاوردهای چشمگیری از منظر توسعه کشاورزی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در شمال غرب کشورمان به دنبال داشته باشد. هدف از احداث این سد مخزنی، ذخیره‌سازی آب و کنترل سیلاب‌های رودخانه ارس به منظور آبیاری ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست سد و نیز تولید برق‌آبی بوده‌ است. این طرح بزرگ از نظر وسعت، فناوری و تکنولوژی بکاررفته در کشورهای همسایه و حتی جهان کم‌نظیر می‌باشد و بهره برداری کامل از شبکه پایاب خداآفرین برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی در محدوده آذربایجان شرقی و استان اردبیل ایجاد شود.

پارس آباد بهشت گمشده ایران است

تکمیل گلخانه  ۱۶۰۰ هکتاری پارس آباد که بزرگترین گلخانه کشور محسوب می شود در دست اجرا است و ۹۶ هکتار آن در یک ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده است .شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان  و کشت و صنعت پارس در شهرستان پارس آباد با ظرفیت بی‌نظیر به عنوان قطب کشاورزی ایران مطرح است و تمام تلاش بر این است  بتوانیم زنجیره تولید و ارزش در پارس آباد را  انجام و در جهت افزایش ارزش افزوده محصولات این شهرستان با بسترسازی درست و اصولی به سرانجام برسانیم.

پارس آباد با داشتن جاذبه های گردشگری نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه دارد و از آن به عنوان بهشت گمشده گردشگری ایران آن نام برده می شود.در کنار محورهای توسعه گردشگری و کشاورزی توجه به صنعت به ویژه صنعت ریلی و کشاورزی از برنامه‌های ویژه‌ای است که تاکید زیادی بر روی آن داریم و بارها در این این مصاحبه به آن پرداختیم.

عشایر مرزبانان غیرتمند هستند

پارس آباد  با دارا بودن بافت جمعیتی و عشایری و سکونت اکثر طوایف ایل شاهسون  از بافت اجتماعی بسیار منسجم برخوردار است است و عشایر غیرتمند این دیار در طول تاریخ مرزبانان و مرزداران سرزمین عزیزمان بوده اند و  فرهنگ همدلی و همراهی را به نمایش گذاشته‌اند، تعهد و تدین بافت جمعیتی از نقاط قوت شهرستان پارس آباد است و با وجود فرهنگ غنی به دنبال رسیدن به اهداف بزرگ تری است.

ظرفیتهای بی نظیر  این شهرستان مستعد در بعد  اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی  ورزشی  و وجود نیروهای انسانی ارزشمند و توانمند می تواند زمینه ساز بلند سازی و جهش اساسی در حوزه های مختلف باشد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود