توزیع 27000 ویلچر اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام به معلولان مناطق محروم

صبح‌ امروز درمراسمی درمحله محروم هرندی تهران توزیع 27000 ویلچر اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام به معلولان مناطق محروم کشور رسما آغاز شد.

مدیرعامل بنیاد ١۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: حدود ۴٠ روز پیش تفاهمنامه‌ای با سازمان بهزیستی برای تأمین 27هزار ویلچر معلولان مناطق محروم کشور منعقد کردیم و امروز آغاز فرایند اجرایی آن را خواهیم داشت.
سیدعبدالله ارجائی با بیان اینکه توزیع ویلچر از امروز به صورت نمادین در محله محروم هرندی تهران آغاز میشود گفت: فردا نیز دریکی از روستاهای محروم کاشمر از توابع استان خراسان رضوی توزیع این ویلچرهای اهدایی را ادامه خواهیم داد. این کار توسط بنیاد ١۵خرداد و مشارکت مردم اجرا میشود و سازمان بهزیستی در این مرحله نقشی ندارد.

مدیرعامل بنیاد ١۵خرداد با اشاره به اینکه جامعه هدف طرح مثبت حرکت معلولین محروم شامل دهک‌های یک تا سه درآمدی هستند که سازمان بهزیستی مشخصات آنها را در اختیار ما قرار داده است، ادامه داد:هر یک از این ویلچرها یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان ارزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب این است که تمام این ویلچرها تماما ایرانی و ساخته شده توسط خود معلولان دریکی از مؤسسات خیریه است و توانسته تأییدیه لازم راهم کسب کند.

دراین مراسم داوود علیپوریان کاپیتان تیم والیبال نشسته و قهرمان دو دوره پارالمپیک، به عنوان سفیر “طرح مثبت” معرفی شد.

ارجائی افزود: مردم می‌توانند برای مشارکت در این طرح به سامانه ir.1540 مراجعه کنند و برای این امر همکاران ما با آنها تماس می‌گیرند.
همچنین علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ٢ هزار و ٢٠ محله در کل کشور از جنس محله‌ی هرندی وجود دارد.

آقامحمدی افزود: کشور 70هزار ویلچر درسال نیاز دارد که برای تأمین آن کسری وجود داشت و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ١۵ خرداد پذیرفت که ٢٧ هزار ویلچر را تأمین کند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود