مجلس با مسکوت ماندن «طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی» مخالفت کرد

نمایندگان با تقاضای مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی مخالفت کردند.

 در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» به مدت ۶ ماه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

میرمحمدی: صلاح بر این است  برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی منتظر لایحه دولت باشیم

در ادامه جلیل میرمحمدی در موافقت با مسکوت ماندن طرح وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به استقرار دولت جدید و تشکیل کابینه در آینده ای نزدیک صلاح بر این است که این طرح مسکوت بماند تا با همکاری دولت در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی تصمیم بگیریم.

یوسفی: اَبر چالش دولت آینده، مسکن است

در ادامه مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مخالفت با مسکوت ماندن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: هفت میلیون مستأجر وجود دارد که عملاً برای آنها برنامه ای نداریم. در دولت گذشته حوزه مسکن تعطیل بوده است.

وی افزود: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال باید وزارت مسکن مستقل تشکیل شود. با ادامه شرایط موجود این کار امکان پذیر نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در ساخت راه های روستایی با مشکلات جدی مواجه هستیم. در برخی از روستاها به دلیل عدم بازنگری در طرح های هادی، نرخ زمین با قیمت زمین در شهرها برابری می کند.

وی با اشاره به مشکلات پدیده حاشیه نشینی در شهرها اظهار داشت: ۲۰ میلیون از هموطنان در حاشیه شهرها ساکن هستند. ابرچالش دولت جدید، مسکن است.

یوسفی تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی ۲۵ معاون و رئیس سازمان دارد و بررسی عملکرد هر یک از این روسای سازمان ها و معاونان وقت طولانی نیاز دارد. هر فردی که در وزارت راه و شهرسازی مستقر شود، اجازه تفکیک این وزارتخانه را نمی دهد و مشکل مسکن باقی خواهد ماند.

در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» به مدت ۶ ماه مخالفت کردند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود