مقاومت غزه در پی توقف مذاکرات قاهره تحرکات صهیونیست‌ها را رصد می‌کند

گروههای مقاومت در غزه در پی تواقف مذاکرات غیر مستقیم رژیم صهیونیستی با جنبش حماس در قاهره، در حال بررسی گزینه‌های جدیدی در مرز با سرزمین اشغالی هستند و جنبش حماس نیز به رژیم صهیونیستی در خصوص افزایش سطح محاصره غزه و ممانعت از بازسازی آن و همچنین ممانعت از ورود کمک مالی قطر هشدار داده است.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، یک منبع مقاومت غزه در این باره گفت که گروههای مقاومت در حال بررسی افزایش تنش در مرزها هستند و به حالت آماده باش در آمده‌اند در این خصوص به پرواز در آوردن بالون‌های آتش‌زا اکتفا نخواهد کرد و چه بسا اتفاقات مشابه مرز لبنان و سرزمین اشغالی که چندی پیش رخ داد در مرز غزه نیز مشاهده شود.

در این باره روزنامه الایام فلسطین نیز به نقل از منبعی که او را موثق توصیف کرد، نوشت که رژیم صهیونیستی به سخن هیچ کدام از میانجی‌گران گوش نمی دهد و شروع به برداشتن گام‌هایی در جهت تشدید محاصره و عقب‌نشینی از تصمیمات قبلی کرده است. ممانعت از وصول کمک مالی قطر نیز یکی از اقدامات احتمالی صهیونیست‌هاست.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این باره روز گذشته گفت که عقب‌نشینی رژیم اسرائیل از ارائه تسهیلات بازسازی غزه باعث افزایش تنش می‌شود و می‌تواند به شرایط را به حالت انفجار برساند. به گفته وی رهبران حماس در ارتباط با مصر، قطر و سازمان ملل جهت فشار بر اسرائیل هستند تا میزان محاصره را کاهش دهد.

او تأکید کرد که اوضاع میدانی در غزه می تواند بار دیگر در سایه ادامه محاصره و افزایش بحران اقتصادی در این منطقه، به شدت بحرانی شود.

سخنان این مقام جنبش حماس پس از آن ایراد می‌شود که کمیته هماهنگی عرضه کالا در تشکیلات خودگردان روز دوشنبه گفت که رژیم صهیونیستی از ارائه مجوز صادرات کالاهایی همچون موبایل، کامپیوتر، دستگاههای چاپ، آلات موسیقی، دوربین‌های مدار بسته و دیگر اقلام الکترونیکی به غزه ممانعت می‌کند.

«رامی ابوالریش» مدیرکل تجارت و گذرگاهها در وزارت اقتصاد غزه در بیانیه‌ای گفته است که رژیم صهیونیستی همچون قبل جنگ ۱۲ روزه مانع ورود کالا به غزه از طریق گذرگاه «کرم ابو سالم» می‌شود.

از سوی دیگر یک منبع مطلع در غزه گفت که نیروهای امنیتی در این منطقه در حال آماده‌باش قرار دارند و برخی تحرکات مشکوک مرتبط با عوامل رژیم صهیونیستی جهت ایجاد فتنه رصد شده است. به گفته وی عوامل وابسته به اشغالگران چندی پیش در ساحل شهر «بیت لاهیا» دیوار یک کارخانه را منفجر کردند.

این منبع در ادامه گفتند که نیروهای امنیتی حماس تعدادی از این افراد را بازداشت کرده‌اند که از سوی رژیم اسرائیل مأمور بودند تا همزمان با افزایش محاصره، با انجام خرابکاری‌ها اوضاع اقتصادی را بر ساکنان غزه سخت‌تر کنند.

به گفته وی گروههای مقاومت در غزه به زودی با برگزاری نشستی به بررسی راههای عبور از این شرایط و غلبه بر برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای بحرانی کردن وضع داخلی غزه خواهند پرداخت. او تأکید کرد که ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کالا به غزه در تکمیل مأموریت مزدوران این رژیم برای برهم زدن وضعیت اجتماعی و اقتصادی غزه است.

این هشدارها در خصوص بحرانی شدن دوباره اوضاع میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی در حالی است که چهار ماه از جنگ ۱۲ روزه غزه می‌گذرد، جنگی که در نهایت به سقوط دولت بنیامین نتانیاهو منجر شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود