فرمانده سپاه:
اولویت سپاه، گسترش مراکز واکسیناسیون کروناست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین اولویت ما سازماندهی تیمهای بسیجی به کمک دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برای تقویت طرح شهید سلیمانی و اجرای فشرده و سراسری این طرح در همه بخش‌های مختلف کشور و همچنین گسترش مراکز واکسیناسیون برای کمک به وزارت بهداشت و درمان است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز جمعه در حاشیه بازدید از انجام واکسیناسیون توسط بسیج و سپاه در حاشیه شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قسمت اعظم بیمارستان‌های همه بخشهای سپاه در نقاط مختلف کشور به هر مقدار که نیاز بوده برای این کار گسترش پیدا کرده است تا به بخش درمان کمک شود و بتوانیم باری از دوش جامعه پزشکی برداریم.

وی ادامه داد: همچنین ادامه اجرای کمک‌های مومنانه و مواسات و همدلی برای اقشاری از جامعه که از کرونا آسیب معیشتی دیده‌اند از دیگر برنامه های سپاه پاسداران است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به‌دنبال تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تمرکز جدی روی مساله کنترل و مدیریت کرونا، در مشهد حاضر شدیم تا از نزدیک با مسایل خراسان رضوی و مشهد و به خصوص حاشیه این شهر که بهداشت و درمان مدیریت این بخش را به سپاه امام رضا(ع) سپرده است آشنا شویم.
سلامی افزود: آنچه مشاهده کردیم این است که در تمام مسوولان خراسان رضوی از جمله استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه و بسیج جامعه پزشکی هماهنگی و همکاری وجود دارد و یک اراده جدی بعد از فرمایشات رهبری به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی نیز بار دیگر احیا شده است و ظرفیت‌ها متناسب با نیاز و شرایط توسعه پیدا خواهد کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اساس کار این است که بتوانیم با یک اراده جمعی بر این مساله فایق شویم. نیازهای دیگر مثل دستگاه اکسیژن‌ساز نیز وجود دارد که تصمیم گرفتیم تامین شود تا کیفیت درمان در بخش‌های مختلف بیمارستانی بالا برود و تا انتهای کار در صحنه هستیم و سعی می‌کنیم دامنه فعالیت‌ها را متناسب با نیازها افزایش دهیم.
سلامی با بیان این که این بیماری جز با مشارکت جمعی و جهاد کاملاً ملی و فراگیر قابل کنترل نیست افزود: کرونا وقتی قابل کنترل است که همه دستگاه‌ها نقش خود را به خوبی و با شایستگی کامل ایفا کنند این امر لازم است اما کافی نیست و اگر مردم که همیشه در حل هر بحران، ستون اصلی هستند مشارکت نکنند و جدی نگیرند هر چه قدر هم دستگاه‌ها تلاش کنند به نتیجه قابل قبول نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: همه ما از نظر شرع و قانون وظیفه داریم کمک کنیم تا این بیماری مهار شود. باید مسوولانه و دلسوزانه مشارکت کنیم و سلامت اطرافیان ما نیز به تنظیم رفتار ما بستگی دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این ویروس به هیچ عنوان جز با تغییر رفتار ما قابل مهار شدن نیست، درمان، آخرین مرحله است اگر ما فشار را روی کادر درمان بگذاریم جز ایجاد خستگی مفرط برای آن عزیزان کار خاصی نکرده‌ایم.

سلامی در خصوص وضعیت مرزهای شرق کشور با توجه به اتفاقات اخیر در افغانستان هم گفت: مرزهای ما خوشبختانه از امنیت کامل برخوردار است و هیچ گونه عارضه ای در مرزها دیده نمی‌شود و نیروهای مرزبان ما چه در ارتش، نیروی انتظامی و چه سپاه مقتدرانه مثل گذشته بر مرزها مُشرف هستند و هیچ نگرانی وجود ندارد.

صبح امروز سردار سلامی از مسجد جامع شهرک شهید رجایی مشهد به عنوان یکی از مراکز سپاه و بسیج جامعه پزشکی و همچنین مرکز جامع خدمات سرپایی کووید ۱۹ واقع در چهارراه نخریسی مشهد بازدید کرد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۲۱۵ تن رسید.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون و ۶۴۷ هزار و ۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر، دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۶۲ دوز رسید.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود