نشست متعدد تروریست‌ها در جنوب سوریه با افسران اسرائیلی

گروه‌های تروریستی حاضر در درعا در جنوب سوریه با تبلیغات گسترده، بر طبل «مداخله هوایی رژیم صهیونیستی علیه ارتش سوریه» می‌کوبند.

تروریست‌ها می‌گویند که اگر مذاکرات سازش با دولت سوریه در درعا شکست بخورد و درگیری نظامی علیه آنان آغاز شود، جنگنده‌های صهیونیست از آنان حمایت خواهند کرد.

شبکه خبری «العالم» به نقل از منابع موثق گزارش داد، اخیرا نشستهای زیادی بین سرکرده‌های گروه‌های تروریستی مانند «الویه قاسیون»، «مؤید الاقرع» و نمایندگانی از «ابومرشد» سرکرده گروهک تروریستی «جیش المعتز بالله» با افسران صهیونیست برگزار شده است.

این منابع تأکید کردند، این نشست‌ها اینترنتی بوده و طی روزهای گذشته برای هماهنگی بین تروریست‌ها و صهیونیست‌ها و مدیریت اوضاع توسط تل‌آویو صورت گرفته است.

به گفته این منابع، تروریست‌ها نیز در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مطالبی منتشر کردند تا وانمود کنند در صورت بروز هر گونه تحول نظامی، جنگنده‌های صهیونیست به داد آنها خواهد رسید.

بر اساس آتش‌بس ارتش سوریه با تروریست و حصول توافق احتمالی سازش، تروریستها باید سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل دهند و مراکز امنیتی متعلق به ارتش سوریه نیز در درعا مستقر شود.

«وادیم کولت» نائب‌رئیس مرکز صلح روسیه در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) نهم مرداد ماه جاری از امضای توافق آتش‌بس میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در استان درعا خبر داد.

دو روز پس از آغاز عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های مسلح مستقر شهر درعا طرفین با میانجیگری روسیه حاضر به آتش‌بس ۴۸ ساعته شدند.

کوریت همچنین گفت که به لطف تلاش نیروهای مسلح سوریه، ثبات در منطقه برقرار شده است. اما وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) نسبت به پاکسازی استان درعا از تروریست‌ها ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش درگیری‌ها شد.

اواخر تیرماه نیز کولیت هشدار داده بود که طبق گزارش‌هایی که در اختیار مرکز روسی آشتی قرار گرفته است، شبکه‌های تروریستی خفته‌ در شهرک‌های دیل، طفس، نافا، جاسم و الصنمین در استان درعا در حال جذب نیرو برای انجام اقدامات خرابکارانه هستند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که دولت سوریه اقداماتی را برای تضمین امنیت در مناطق جنوبی سوریه انجام داده است و از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی ایست‌های بازرسی برای بازرس وسایل نقلیه به منظور جلوگیری از انتقال تسلیحات به گروههای تروریستی و جلوگیری از وقوع حملات تروریستی اشاره کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود