نماینده مردم تهران:
مجلس در بررسی کابینه تعارف نکند/سه تا چهار وزیر رأی نمی‌آورند

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: تجربه داشتن برای افراد کابینه کافی نیست بلکه باید انرژی و توانمندی آنها را درنظر گرفت؛ باید دید آیا می‌توانند روزی ۲۰ ساعت کار کنند؟

محمد سلیمانی نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لیست وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم گفت: برخی از ۱۹ وزیری که معرفی شدند، سابقا در سطح وزارت و ریاست سازمان‌های بزرگ ملی تجربه دارند بنابراین قضاوت درباره آنها راحت‌تر است.

سلیمانی گفت: آنهایی که در دوران خدمتشان کارهای بزرگی کردند و موفق بودند، مطمئناً در این دولت هم موفق خواهند بود و از طرفی افرادی هم هستند که سابقه عملکردی‌شان ضعیف بوده و مجلس باید ارزیابی بیشتری در رابطه با برنامه آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: درباره افراد جدید و جوان کابینه باید گفت که نمی‌توان انتظار تجارب بالایی از آنها داشت. مجلس باید بیشتر به دیدگاه‌های عملی این افراد توجه و تمرکز کند. مجلس باید بررسی کند که آیا دیدگاه‌های نظری این افراد در کشور قابل پیاده شدن است؟

نماینده ادوار مجلس گفت: مجلس باید بدون رودربایستی و تعارف پرونده‌ها و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را نگاه کرده و با این افراد نشست‌های مفصلی برگزار کند. اگر مجلس برایش محرز شد که یک وزیر پیشنهادی ضعیف است و نمی‌تواند یک وزارتخانه را اداره کند، نباید به او رأی بدهد.

سلیمانی تاکید کرد: معمولاً از یک لیست پیشنهادی، سه تا چهار وزیر رأی نمی‌آورند، این یک اتفاق طبیعی است.

وی ادامه داد: افراد با تجربه، بعد از تصدی وزارت ۵۰ تا کار را با هم شروع نمی‌کنند بلکه ۵ کار اساسی و ریشه‌ای را آغاز می‌کنند ولی در عین حال محتاط و دست به عصا هستند. بنابراین تجربه داشتن برای افراد کابینه کافی نیست بلکه باید انرژی و توانمندی آنها را درنظر گرفت. باید دید آیا می‌توانند روزی ۲۰ ساعت کار کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: جوان‌ها چون تجربه ندارند، تعداد کارهای بیشتری را شروع می‌کنند اما چون انگیزه و پشتکار دارند ممکن است از ۱۰ تا کاری که شروع کردند، ۵ تای آن را به نتیجه برسانند.

سلیمانی گفت: مجلس باید برای بررسی کابینه سیزدهم وقت زیادی بگذارد و از نظرات مشاورین استفاده کند و سوابق وزرای پیشنهادی را از کانال‌های مختلف بگیرد و مورد ارزیابی قرار دهد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود