مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:
امنیت در مرزها برقرار است/ انتقال برخی مسئولان افغان با هواپیمایی آریانا به ایران

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: مرزهای کشور در امنیت کامل قرار دارند و ما آمادگی واکنش نشان دادن به هر گونه اتفاقات احتمالی را داریم.

حسین قاسمی  درباره مدیریت ورود مهاجران افغانستان به دلیل حضور طالبان در این کشور آن هم در شرایطی که کشور ما بواسطه کرونا در شرایط بدی قرار دارد، گفت: در مورد مدیریت مواجه شدن با آوارگان و اتباع افغانستانی طرحی تهیه کرده‌ایم به عنوان “طرح اسکان موقت آوارگان افغانستانی” که با مدیریت سازمان مدیریت بحران عملیاتی می‌شود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه “طرح اسکان موقت آوارگان افغانستانی” در ۳ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: در نقاط نزدیک مرزی مشترک‌مان با افغانستان امکاناتی پیش‌بینی می‌شود تا افرادی که به سمت ایران می‌آیند، ساماندهی و اسکان موقت شوند.

وی ادامه داد: در “طرح موقت اسکان موقت آوارگان افغانستانی” تغذیه، مواد غذایی، مواد بهداشتی و وسایل زیستی تحویل داده می‌شود تا در اولین فرصت این افراد به موطن خودشان برگردند.

قاسمی خاطرنشان کرد: ما در کنار مردم عادی شاهد حضور نیروهای نظامی، دولتی و مسئولان در ولایات افغانستان بودیم که آنها هم در کنار این مردم عادی به صورت جداگانه سازمان‌دهی شدند و از طریق هماهنگی که با وزارت امور خارجه انجام شد، با هواپیمایی شرکت آریانا به داخل کشور آمدند و به صورت مرحله‌ای از کشور به کابل منتقل شدند.

وی در خصوص وضعیت امنیت مرزها در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: در مرز شرق و جنوب شرقی خوشبختانه با اشرافیت مقتدرانه‌ای که نیروهای مسئول مرزبانی؛ ارتش و سپاه و در عقبه هم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دارند رصد لحظه به لحظه تحولات انجام می‌شود و آمادگی لازم برای هرگونه واکنش به اتفاقات احتمالی وجود دارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: از قبل هم این موضوع از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و رده‌های تخصصی نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در مرز اعلام و پیش‌بینی شده است و جای نگرانی وجود ندارد و امنیت کامل برقرار است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود